Българският дигитален застрахователен брокер "Болерон" ще се листне до края на годината на пазара за растеж BEAM, част от Българската фондова борса. Компанията търси €4 милиона от инвеститорите, съобщи за Money.bg Александър Цветков, който е съосновател и изпълнителен директор на "Болерон".

Целта на набирането на капитал е дружеството да развие бизнеса си в Гърция и Румъния. Именно в тези две съседни на България страни компанията има потенциални стратегически партньори с многомилионна клиентска база, които желаят да ползват технологията и платформата на онлайн брокера.

beamX: БФБ стартира нов индекс, съставен от 10 компании

beamX: БФБ стартира нов индекс, съставен от 10 компании

Той започва да се изчислява от 18 септември

Българската компания е единствената в Източна Европа, която разполага с различен технологичен вид застрахователна инфраструктура, обяснява Цветков. Чрез набирането на капитал, от дружеството искат да дадат възможност на техните клиенти да станат акционери.

"Нашата технология представлява платформа, която дигитализира и автоматизира процесите в застраховането. Ние правим в застраховането това, което се направили VISA и MasterCard - платежни системи, които обслужват банковите трансакции и съответно вземат процент от тях. В световен мащаб най-напредналите компании с подобни платформи са в САЩ, Китай, Германия и Великобритания, но в Източна Европа нямаме конкуренция от технологична гледна точка", коментира Александър Цветков.

Снимка 274091

Източник: iStock

Тази седмица един от телекомите у нас ще започне да използва услугите на компанията, съобщават от българската компания.

"На 15 ноември ще обявим, че телеком в България започва да ползва нашата софтуерна платформа, за да продава застраховки на своите клиенти. Точно това искаме да направим в региона, като преговаряме с телекоми в Румъния и Гърция, които имат многомилионна клиентска база. Телекомът в Румъния има 10 милиона клиента. Така дойде нуждата да наберем повече капитал, за да увеличим скоростта, с която дигитализираме застрахователната индустрия в Румъния и Гърция", подчертава Цветков.

Към момента дружеството предлага 30 застрахователни продукта от 11 компании. От "Болерон" смятат, че видовете полици, при които има най-голям потенциал за ръст в България са фирменото здравното застраховане. 

Делът на общото застраховане у нас надхвърля 80%: застраховките живот са продуктът, от който (можем да) печелим най-много

Делът на общото застраховане у нас надхвърля 80%: кой е продуктът, от който (можем да) печелим най-много

Пред Money.bg говори София Лубани-Караначева - директор в ГРАВЕ България