В ден, когато Samsung обяви четири нови смартфона, компанията също така обяви как възнамерява да се конкурира с iOS екосистемата на Apple. Това ще стане с "галактическите партньорства" на Samsung в сферата на софтуера, пишат авторите на Bloomberg.
Новите устройства на Galaxy S20 ще разполагат с дълбока интеграция на Netflix, което позволява на потребителите да търсят филми чрез гласови запитвания към цифровия асистент на Bixby.
Сутрешните рутинни програми на Bixby ще включват също и стрийминг на музика Spotify. Очаква се и Xbox Game Studios на Microsoft да направи дебют заглавието на Forza Street в магазина на Samsung Galaxy Store.
"Беше невероятно да наблюдаваме как Samsung непрекъснато изтласква границите на възможното", коментира шефът на Android Хироши Локхаймер. Операционната система на Google е подпомогната и издигната успоредно с появата на Samsung като най-голям производител на смартфони в света.
В хода на технологичната надпревара Apple е на мисия да разработи собствено съдържание като Apple Music, Apple TV + и Apple Arcade - набор от вътрешни абонаментни услуги, за които компанията харчи стабилно, за да постигне успех. Всяка от тези услуги ще бъде дълбоко интегрирана и достъпна в смартфоните и другите устройства на Apple - които се използват от стотици милиони души по света.
Samsung на няколко пъти се опита да отговори по този показaтел на Apple. Пример за това е музикалната услуга Samsung Milk, която многократно се проваляше. Според анализатори хроничният проблем на Samsung се крие именно в липсата на тези собствени и уникални услуги, защото всеки притежател на iPhone все пак има достъп до услугите на Netflix и Spotify.
Партньорствата, обявени заедно с най-модерните нови телефони на Galaxy, "ще бъдат от решаващо значение, ако компанията се издигне отвъд хардуера и диверсифицира приходите си", заяви Бен Ууд от CCS Insight.
Застрашени от стратегията на Apple, сега анализаторите смятат, че Samsung е на правилния път, като се стреми да задълбочи сътрудничеството с разпространителите на съдържание. Според експерти обаче няма гаранция дали този ход на южнокорейския гигант ще бъде сполучлив.
Анализаторът на IDC Ракел Маркес хареса "синергията между новосъздадените хардуерни и сервизни партньорства на Samsung, особено в игрите". С по-бързите скорости на мобилния интернет и по-добрите дисплеи, "Samsung се възползва от това, което прави най-добре - хардуер - и позволява на новите партньори да направят същото", посочи тя.
Не всички са убедени в подхода на Samsung. "Нямаше недостиг на големи имен, но изглежда, че партньорствата имат ограничен потенциал за изграждане на дълбока екосистема за услуги", каза още Ууд от CCS Insight.



USD
CHF
EUR
GBP