В ден, когато Samsung обяви четири нови смартфона, компанията също така обяви как възнамерява да се конкурира с iOS екосистемата на Apple. Това ще стане с "галактическите партньорства" на Samsung в сферата на софтуера, пишат авторите на Bloomberg.
Новите устройства на Galaxy S20 ще разполагат с дълбока интеграция на Netflix, което позволява на потребителите да търсят филми чрез гласови запитвания към цифровия асистент на Bixby.
Сутрешните рутинни програми на Bixby ще включват също и стрийминг на музика Spotify. Очаква се и Xbox Game Studios на Microsoft да направи дебют заглавието на Forza Street в магазина на Samsung Galaxy Store.
"Беше невероятно да наблюдаваме как Samsung непрекъснато изтласква границите на възможното", коментира шефът на Android Хироши Локхаймер. Операционната система на Google е подпомогната и издигната успоредно с появата на Samsung като най-голям производител на смартфони в света.
В хода на технологичната надпревара Apple е на мисия да разработи собствено съдържание като Apple Music, Apple TV + и Apple Arcade - набор от вътрешни абонаментни услуги, за които компанията харчи стабилно, за да постигне успех. Всяка от тези услуги ще бъде дълбоко интегрирана и достъпна в смартфоните и другите устройства на Apple - които се използват от стотици милиони души по света.
Samsung на няколко пъти се опита да отговори по този показaтел на Apple. Пример за това е музикалната услуга Samsung Milk, която многократно се проваляше. Според анализатори хроничният проблем на Samsung се крие именно в липсата на тези собствени и уникални услуги, защото всеки притежател на iPhone все пак има достъп до услугите на Netflix и Spotify.
Партньорствата, обявени заедно с най-модерните нови телефони на Galaxy, "ще бъдат от решаващо значение, ако компанията се издигне отвъд хардуера и диверсифицира приходите си", заяви Бен Ууд от CCS Insight.
Застрашени от стратегията на Apple, сега анализаторите смятат, че Samsung е на правилния път, като се стреми да задълбочи сътрудничеството с разпространителите на съдържание. Според експерти обаче няма гаранция дали този ход на южнокорейския гигант ще бъде сполучлив.
Анализаторът на IDC Ракел Маркес хареса "синергията между новосъздадените хардуерни и сервизни партньорства на Samsung, особено в игрите". С по-бързите скорости на мобилния интернет и по-добрите дисплеи, "Samsung се възползва от това, което прави най-добре - хардуер - и позволява на новите партньори да направят същото", посочи тя.
Не всички са убедени в подхода на Samsung. "Нямаше недостиг на големи имен, но изглежда, че партньорствата имат ограничен потенциал за изграждане на дълбока екосистема за услуги", каза още Ууд от CCS Insight.