Залогът, който Microsoft направи, се отплати. Благодарение на облачните услуги, технологичната компания отчете първата в историята си година с продажби на $100 милиарда, пише CNN.

За фискалната година, приключваща през юни, Microsoft записва $110 милиарда продажби, увеличение от 14% спрямо предходната година. Главният изпълнителен директор Сатя Надела посочи, че "ранните инвестиции" в облачните услуги са дали резултат.

Облачният бизнес на компанията достига $6,9 милиарда през последното тримесечие, записвайки увеличение от 53% спрямо същия период на миналата година. Благодарение на него Microsoft отчита общи продажби за трите месеца до края на юни от $30,1 милиарда, 17% скок спрямо година по-рано.

Microsoft купува "социалната мрежа на програмистите"
Обновена

Microsoft купува "социалната мрежа на програмистите"

GitHub е ползван от 27 милиона разработичици и 1,8 милиона компании

Под ръководството на Надела, Microsoft промени коренно приоритетите си, поставяйки "облака" на първо място дори пред операционната система Windows. Промяната постави компанията начело на бързорастящия технологичен сегмент след години неуспешни опити дружеството да навлезе в бизнеси като интернет търсене и мобилни телефони.

Microsoft изпревари Google по пазарен дял на облачния пазар през 2016 г. и сега е на втора позиция след Amazon, сочат данни на Synergy Research Group. Наскоро Microsoft подписа петгодишна сделка за облачни услуги с Walmart - един от най-големите конкуренти на Amazon.

Пазарът на облачни услуги съвсем не е малък. Очаква се през тази година той да достигне $160 милиарда, а през 2021 - $227 милиарда, според прогноза на IDC.

След публикуване на финансовия отчет цената на акциите на Microsoft се повиши с 4%.

Три години по-късно: Microsoft отново е по-скъпа от Google

Три години по-късно: Microsoft отново е по-скъпа от Google

Пред нея са само Apple и Amazon