Mercedes-Benz разширява водещата си роля в надпревара с BMW за короната на продажбите на луксозни автомобили благодарение на новите си модели, като изпреварва конкурента си за първи път от десетина години насам, пише Auto Motor und Sport. 

Скокът на доставките на SUV и кросоувъри помогна на Mercedes да увеличи продажбите си почти два пъти по-бързо, отколкото BMW през първите девет месеца на годината, като преднината се равнява на 57 985 автомобила, според данните, публикувани от производителите. 

Продажбите на автомобилите на марката Mercedes скочиха с 12% до 211 286 единици миналия месец, а за деветте месеца ръстът е също 12% до 1,53 милиона броя, съобщи производителят миналата седмица. 

Доставките на марката BMW нараснаха с 9,4% до 197 419 автомобила през септември, общото увеличение на новите регистрации за деветте месеца е 6% до 1,47 млн. автомобила, информира компанията. 

Audi продължава да бъде на трето място с продажби през септември от 173 850 автомобила , увеличение на доставките от 1,7% през септември, а от началото на годината са реализирани 1,40 млн. нови автомобила, или ръст от 4,5% за деветте месеца. 

Mercedes е на път да постигне целта си за 2020 г. да изпревари марката BMW като най-голям продавач на премиум автомобили още през тази година в света, каза главният изпълнителен директор на Daimler - Дитер Цече, миналата седмица, след като Mercedes отново застана на върха по продажби в премиум сегмента от 2005 г. насам.