Нетната печалба на швейцарската Nestle SA, един от най-големите производители на храни и напитки в света, нарасна с 38,2% през 2021 г. до 16,9 милиарда швейцарски франка (18,3 милиарда долара), се казва в отчета на компанията, пише Прайм.
Приходите на компаниата на годишна база са нараснали с 8,3% до почти 87,1 милиарда франка (94,1 милиарда долара).
В същото време компанията посочва, че ръстът на продажбите през 2021 г. спрямо предходната година е 7,5%. "В рамките на продуктовите категории, кафето имаше най-голям принос за растежа, движен от силния импулс от трите водещи марки Nescafé, Nespresso и Starbucks", отбелязват от компанията.
По-конкретно, продажбите на Nestle в Северна и Южна Америка намаляха с 0,6% през миналата година до 33,78 милиарда франка (36,5 милиарда долара), а в региона Океания, Азия и Африка на юг от Сахара се увеличиха незначително с 0,02% до 20,73 милиарда франка (22,4 милиарда долара).
Обемът на продажбите като цяло в региона Европа, Близкия изток и Северна Африка е нараснал през 2021 година с 4% до 21,13 милиарда франка (22,8 милиарда долара).
Компанията също така обяви, че планира да извърши през 2022 година обратно изкупуване на свои акции на обща стойност 10 милиарда франка (10,8 милиарда долара).
Швейцарската Nestle е основана през 1866 г., сега притежава повече от 400 фабрики в 83 страни в света.