Акциите на Carrefour паднаха до рекордно ниско ниво, след като най-голямата френска верига за търговия на дребно предупреди, че втората половина на годината ще бъде още по-тежка за нея.
Това от своя страна ще изправи новият главен изпълнителен директор на компанията Александър Бомпар пред трудната задача да я върне към предишния успех.
Неочакваното предупреждение от страна на веригата "изтри" 15% от стойността на ценните книжа. Те се търгуват около 16 евро на борсата в Париж, като пазарната капитализация на фирмата падна до 12,9 милиарда евро.
"Carrefour изгуби усета си за това какво клиентите наистина искат", смята анализаторът от Stanford C. Bernstein Бруно Монтейн, цитиран от Bloomberg.
Преди идването на Бомпар на поста френската компания придоби няколко онлайн търговци, но все още е далеч от успеха на други вериги в интернет.
Успоредно с това веригата губи лидерската си позиция на френския пазар от конкурента си Leclerc, чийто дял достигна 21,1% при 20,3 за Carrefour, изчисляват от Kantar Worldpanel.