След резултатите от първото тримесечие германският автомобилен производител Volkswagen заяви, че може да постигне заложените печалби за годината, въпреки забавянето на световния пазар и увеличаването на разходите.
Стартът на годината обаче не може да се определи като силен и поради неразрешените въпроси с конфликта между САЩ и Китай. В Поднебесната империя VW продаде 40 процента от автомобилите си през миналата година. Оказва се, че автомобилният производител се справя по-добре със забавянето на пазара от повечето от конкурентите си, като увеличава и пазарния си дял.
Доставките на марките Porsche и Audi, притежавани от германската компания са намалели съответно с 12 и 3,6 процента, пише Bloomberg. Двете най-важни марки на производителя все още се борят с новоприетите норми за вредни емисии от Европа и последствията от тях.
От Porsche са заявили, че трябва да ускорят темпото си на адаптиране към промените и да са готови за предизвикателствата от нарастващите глобални икономически рискове.
Германската компания се надява да се възстанови по-скоростно на китайския пазар през втората половина на годината. Тя е предприела стъпки по разрастването си, след като придоби голям дял от роден производител. VW очаква малко да увеличи годишните доставки и приходи, въпреки забавянето на икономическия растеж, засилването на конкуренцията и разходите за посрещане на нови емисионни норми в Европа. Възвръщаемостта от продажбите в отдела за леки автомобили е 6,5 до 7,5 процента.
Акциите на компанията са се увеличили с 4,7 процента до 162,26 милиона във Франкфурт.
Приходите на основната марка на VW, на която се дължат половината от световните доставки, са нараснали с 7,1 процента и вече са 921 милиона евро. Това изключва разходите от €400 милиона за случая с "Дизелгейт", чиито последствия компанията все още търпи.
Общо за цялата група оперативната печалба се покачва с 4,8 милиарда евро, но тази сметка е без провизия от 1 милиард евро заради съдебни рискове.
Доставките на леки автомобили от всички марки, които концернът притежава, са 2,6 милиона за трите месеца. Приходите растат с 3,1 процента до 60 милиарда евро.
Как се представят отделните марки?
Audi отчита спад на приходите до 13,8 милиарда евро (от 15,3 милиарда евро през предходен период) и оперативна печалба от 1,1 милиарда евро (от 1,3 милаирда евро). Приходите на Skoda растат с 8,2 процента до 4,9 милиарда евро, а оперативната печалба намалява до 410 милиона евро заради обменния курс и увеличение на разходите. SEAT отчита 3,1 милиарда евро приходи (от 2,8 милиарда евро) и оперативна печалба от 89 милиона евро.
Bentley записва продажби от 456 милиона евро и оперативна печалба от 49 милиона евро, а Porsche - 5,2 милиарда евро приходи (от 5,4 милиарда) и спад на оперативната печалба от 11,6 процента до 829 милиона евро.