Кафето е една от най-употребяваните напитки в световен мащаб. Ако за чаша в страни, като Хонконг и Швейцария обаче ще платите солидна сума, то в Турция и Южна Африка тя ще ви излезе далеч по-евтино.

От американското издание The Wall Street Journal изчисляват своя "Лате индекс" (Latte Index), като използват принципа на паритета на покупателната способност, за да сравнят цената на една и съща стока в отделните страни по света.

Последният показва колко единици пари са нужни за закупуването на еднакво количество стоки и услуги в различните страни.

За целта те вземат стойността на голямо Starbucks лате в няколко десетки градове и я отразяват в долари. За средна цена се възприема тази в Ню Йорк, която е 3,45 долара.

Според изчисленията с цели 67% по-скъпо се продава латето в Цюрих. Пресметната в долари неговата цена според покупателната способност е 5,75 долара. Така се оказва, че топлата напитка е най-скъпа в Швейцария. На второ място са Хонконг и Шанхай с цени над 4,20 долара.

От друга страна по-евтино отколкото в Ню Йорк е латето в Берлин, Буенос Айрес, Токио и още редица градове. Най-изгодно обаче то излиза в Кайро - 1,53 долара или с 57 на сто под стойността в Ню Йорк. След египетската столица са още Йоханесбург и Истанбул.

А ето какво показват изчисленията на The Wall Street Journal, поместени в иконографика на платформата Virtual Capitalist:

Courtesy of: Visual Capitalist