Daimler Truck Holding наблюдава обещаващи признаци за преодоляване на продължителния недостиг на чипове. Недостигът засегна производителите в световен мащаб.
След месеци прекъсвания поради недостиг на компоненти, изоставането в поръчките поддържа заетта на фабриките в момента, казва в интервю Карин Радстром, която също ръководи бизнеса на производителя на камиони в Европа и Южна Америка. Най-големият производител на камиони в света е избягвал прекъсванията на работата, заради коронавируса в Китай, коментира тя, цитирана от Bloomberg.
Производители като Daimler Truck трябваше да намалят производството, тъй като заводите в световен мащаб не можеха да доставят компоненти, дори когато търсенето в сектора на транспорта нараства.
Недостигът на камиони в световен мащаб допринесе за скока в тарифите за доставка. По думите на Радстром все още няма признаци за забавяне на производството на камиони, обикновено в сектор, който е чувствителен към спадове. "Въпреки промените в икономиката, не виждаме спад в търсенето. Това обаче може да се промени много бързо."
Daimler Truck се отдели от Mercedes миналата година. Междувременно компании като Tesla и Nikola Corp. планира навлизане на пазара на камиони.
Стратегията за нулеви емисии на Daimler Truck се фокусира върху разработването на камиони с батерии за по-кратки пътувания и модели с водородни горивни клетки за по-дълги отсечки. Миналата година компанията започна производството на своя електрически автомобил e-Actros в Германия.