Броят на клиентите на dm България расте с 29% за периода октомври 2022- септември 2023 г. за всички точки на продажба в този период - 109 физически магазина и онлайн магазина, който беше открит преди една година. Основният принос за увеличаването на броя на клиентите, се дължи на физическите магазини, при които средно дневният брой на клиентите на магазин е нараснал с 18%. Ръстът до 29% се допълва от новите 12 филиала и онлайн магазина.

По-големият брой клиенти през последната година доведе и до ръст на оборота на dm България от 44,6% за последната финансова година - 01.10.2022 г. - 30.09.2023 г.

До края на 2024 г. в България ще има над 120 dm магазина

През последната година най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас dm  инвестира в разширяване на мрежата от физически магазини. Бяха отворени 12 нови обекта и така филиалите вече са 110 в 40 града. За първи път dm магазини бяха открити в градове като Разлог, Смолян, Поморие и Дупница. Плановете за финансовата 2023/2024 година са да бъдат открити поне още 10 нови магазина и така общият им брой в България ще надхвърли 120.

Ще се разшири и обхваът на мрежата с навлизането в Карлово, Асеновград, Елин Пелин и Равда. В периода октомври 2022 г. - септември 2023 са инвестирани 11,5 млн. лева, което е с над 41% повече в сравнение с предходния период. Освен за откриване на нови и реновиране на съществуващите магазини, те бяха насочени и към развитие на онлайн магазина и обучение на служителите на компанията.

Новите dm магазини ще са с по-нисък въглероден отпечатък

Инвестиции в развитие на филиалната мрежа се правят в цялата dm подгрупа Австрия, България и други 10 държави от региона. През последната година са вложени близо 118 милиона евро за откриване на нови обекти и пълна промяна на съществуващите с нов дизайн.

Според плановете на компанията от 2025 г. поне 30% от пластмасата, използвана за обзавеждане на магазините, трябва да е от рециклиран материал, а до 2040 г. трябва да бъде постигната от 100%.

По отношение на намаляването на въглеродния отпечатък на dm България се използва  "зелена" енергия. Два от магазините на веригата работят с електричество, добито от фотоволтаици - в гр. Кърджали и в София, на бул. Ботевградско шосе. Компанията планира изграждането на фотоволтаични инсталации и върху други свои магазини през 2024. За миналата финансова година Логистичният център на dm България, заедно с половината физически магазини, се захранват от чиста енергия, която е 100% добита от възобновяеми източници.

Броят на служителите расте с 28%

Dm магазини увеличават и броят на служителите. Към края на финансовата година те вече са 1 363 души, което е с 28% повече в сравнение с предходната.

Оборот

Асортиментът на dm България е от над 16 000 продукта. Към момента онлайн могат да бъдат закупени над 11 000 стоки. Това е ръст от близо 30% в сравнение със септември 2022 година. Ръстът на оборота е рекорден за 14 години dm в България. Продажби доведоха до оборот от 310,6 млн. лева за финансовата 2022/2023 година. Това е ръст от 44,6% в сравнение с предходния отчетен период. Според председателя на Борда на управителите на dm България Андрей Петров, с рекордния оборот през последната година, компанията е лидер по този показател в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас.

dm България е част от групата за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) - dm drogerie markt. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота за финансовата 2022/2023 година от 23,1% до 4,5 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1 910 магазина от близо 28 200 служители.