Причината за тежката катастрофа в близост към Своге в събота, 25 август, би могла да е заради състоянието на автомобила, пътя, водача и времето. Повечето от жертвите са били без колан, което също би могло да бъде предпоставка за трагичния инцидент.
Това каза Настимир Ананиев, бивш председател на Транспортната комисия в Народното събрание и настоящ експерт от Института по пътна безопасност в ефира на bTV.
Припомняме, при тежка катастрофа край Своге починаха 16 души, 27 са ранени. Те са в "Пирогов", ВМА, Окръжна болница, включително и УМБАЛ "Царица Йоанна" - ИСУЛ.
В катастрофата загина и 13-годишно дете.
Ананиев изрази своите съболезнования на близките, приятелите и роднините на починалите хора.
Той припомни, че през 2016 г. са били дадени 23 млн. лева за ремонт на пътя, а 365 са били дните за заявки за дефекти. Сигнали (за състоянието на пътя - б.р.) непрекъснато се получават и той е един от ключовите и доста натоварени пътища, обясни Ананиев и добави, че пътят е с голяма концентрация на катастрофи.
Защо има концентрация на катастрофи, има ли проблем, завоят също би могъл да е проектиран по неправилен начин, запита експертът.
Изпълнителната власт трябва да влезе в контрола си и да проверява по-често състоянието на пътищата. Дори и най-прекрасният закон да се направи, ако не се спазват правилата, катастрофите са неизбежни, изрази съжаление Настимир Ананиев.
Експертът призова премиера Бойко Борисов да покани представители на неправителствените организации (НПО) и хора от изпълнителната власт, за да обсъдят и да се види какво би могло да се направи.
Трябва да се види дали не превозът не е бил случаен, предупреди Ананиев.
Той добави, че има и големи очаквания към новия шеф на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски, който ще си свърши добре работата и контролът да се завиши.
Любка Маринова, експерт по пътна безопасност добавим, че мантиналата на пътя се е оказала недостатъчна. Сцеплението на асфалта също не е много добро, валял е пороен дъжд и е напълно възможно да се е образувал аквапланинг, обясни Маринова.
Тя призова управляващите да обърнат внимание на пътя на трагичния инцидент, защото всяка година десетки пострадали и ранени си отиват точно на пътя.
Коланите са задължителни и автобусът, превозвал туристите няма фабрични такива, алармира експертът по пътна безопасност.
Маринова поиска да се поставят и видеорегистратори в автобусите за извършване на автоекспертиза на дейсвията на шофьора, какви решения взима той по време на движение и какво трябва да се направи оттук нататък.
NaskoZashtoto
на 27.08.2018 в 09:46:09 #3А масата от "бизнесмени" у нас все гледат как да изклинчат, да минат по-тънко и да направят дъмпинг, без да ги е грижа какви правила има за безопасността. Обзалагам се, че шофьора е бил с колан и това е помогнало да се отърве леко - главно с психологически шок. Дали е защото неговият живот му е мил? А дали е мислил за здравето и живота на пътниците си? Дали щеше да си направи труд да накара пътниците да си сложат коланите, ако въобще имаше такива в автобуса, на който е и собственик, и шофьор?
NaskoZashtoto
на 27.08.2018 в 09:26:53 #2Има много голямо значение дали превозът е "случаен" или не, дали е обявен по надлежния ред или не, дали автобусът е минал преглед на шест месеца или не, дали екскурзията е организирана от туроператор или от превозвача, хората, които са се качили имали ли са билети и още много неща. Защото Шофьора на автобуса, който е и негов собственик, ще отиде на съд и ду*е да му е яко, ако е спестил някой лев от такси за технически преглед или от ДДС за превоза на хората, които е убил или осакатил.
stiliyan-bilchev
на 26.08.2018 в 12:06:22 #1Трябва да се провери дали е бил случаен превоза. Каква е връзката между превоза и безопасността на движението. Ще сваля шапка на този, които накара пътниците да слагат колани в автобуса. Нямал колани фабрично. Ми да го спрат от движение. Как е минал преглед. Никакви глупости на разни офис експерти не трябва да се слушат. При установяване на шуробаджанащина при технически преглед затваряне на сервиза. При настъпване на смърт в резултат на това - съд за съучастие в опит за убийство. И ако това се случи няма начин да не се почувства. Като отидеш на преглед с развалена и опасна кола, от сервиза се обаждат на КАТ и те спират от движение.