Италианският автомобилостроителен концерн Fiat се завръща на американския пазар, който напусна преди близо 30 години. Представителите на Фиат заявиха, че сега очакват компанията им да постигне значителен икономически успех, предаде  ИТАР-ТАСС.

Фиат е сключил договори с над 130 дилъри в 39 щата. Италинската група залага най-вече на най-компактния си модел Fiat 500. Цената на автомобила, чието налагане на пазара ще бъде съпътствано от активна рекламна кампания, започва от 15 000 долара.

Tова е с 5000 долара под стойността на Mini Cooper, сочен като основния конкурент на Фиат 500. Автомобилът се произвежда в заводите на  Chrysler, пише БТА

Идната година ще бъде представен Фиат 500 кабриолет, а по-късно на пазара ще излезе и модификацията му с високопроизводителен двигател и електрическо зареждане. Този модел е много популярен в Европа, където през 2008 година той бе обявен за автомобил на годината. Северноамериканската версия бе представена снощи на журналистите, отразяващи работата на автомобилното изложение в Лос Анджелис, което отваря врати за широката публика от утре.

Местните експерти с интерес очакват завръщането на италианската компания на американския пазар, който тя напусна през 1983 година. По това време американците тълкуваха името на марката FIAT като Fix It Againg, Toni (Поправи това отново, Тони), намеквайки за безкрайните проблеми с качеството на автомобилите на италианската група.