Китайският производител на електрически превозни средства Nio е извършил 40 милиона смени на батерии досега, каза главният изпълнителен директор Уилям Ли в четвъртък, заменяйки изтощените батерии с напълно заредени пакети, вместо да включва автомобила в точка за зареждане, пише Reuters.
Nio е един от шепата производители на електромобили, които залагат на смяна на батерии като основна опция за захранване за електромобили. В момента има 2382 станции за смяна на батерии и 21 652 обществени станции за зареждане, според Ли. В момента компанията купува повечето си батерии от CATL.
Смяната може да помогне за облекчаване на напрежението върху електропреносните мрежи в пиковите моменти, когато шофьорите се презареждат, но индустриални анализатори и ръководители очакват, че това ще стане осъществимо, само ако батериите станат по-стандартизирани.
Докато някои критикуват станциите за смяна на батерии като скъпа инвестиция, Nio твърди, че те могат да бъдат както по-бързо решение за захранване на електромобили, така и съоръжение за съхранение на енергия за подобряване на стабилността на мрежата.
Най-важният проблем, пред който е изправена смяната на батерии на компанията и обществените станции за зареждане, е животът на батерията, каза изпълнителният директор на Nio Ли в четвъртък. Компанията е насочила значителни инвестиции по отношение на научноизследователска и развойна дейност за решаване на този проблем, добави той.
Nio от години следва стратегия за разработване на технологии от край до край за електромобили, включително усъвършенствано производство, батерии, автономно шофиране и чипове.
Но сега Nio работи, за да успокои загрижените инвеститори, че е поело твърде много, след като също се впусна в области като производство на смартфони и смяна на батерии през последните години и инвестира сериозно в привличането на най-добри таланти и съоръжения.
Губещият производител на електромобили се стреми да подобри рентабилността. Той съкрати работната си сила и отложи дългосрочните инвестиции, за да подобри ефективността и да намали разходите в лицето на нарастващата конкуренция, която започна, след като американският производител на автомобили Tesla постави началото на ценова война миналата година.
Reuters съобщи през декември, че Nio планира да отдели своето звено за производство на батерии, според двама души, запознати с въпроса, като част от усилията на компанията да стане печеливша, да намали разходите и да подобри ефективността.