Електромобилите ще станат по-евтини за производство в сравнение с моделите с вътрешно горене към 2027 г. с помощта на различни производствени иновации. Това се посочва в анализ на Gartner.
Ключова ще е ролята на навлизането на централизираната архитектура и на т.нар гигапреси, които например при Tesla позволяват големи части от каросерията да се изработват като единен детайл. По този начин даже роботите на поточната линия се налага да вършат по-малко работа.
Важно в случая е, че разходите по производството на автомобилната част намаляват по-бързо, отколкото тези за батерията - тя е най-скъпата част на електромобила и е отговорна за около 40% от цената.
"Новите технологии ще доведат до това електромобилите да достигнат ценови паритет с колите с ДВГ много по-бързо, отколкото се очакваше. В същото време, някои ремонти ще станат доста по-скъпи", коментира вицепрезидентът на Gartner Педро Пачеро, цитиран от "Ройтерс".
Според анализаторите средната цена на ремонт на EV автомобил и батерията му след сериозен инцидент ще скочи с 30% към 2027 г. Това увеличава вероятността возилото да бъде бракувано след ПТП заради големите разходи.
По-мрачната част от прогнозата на Gartner е, че около 15% от EV компаниите, основани през последните 10 години, ще бъдат придобити или ще фалират до 2027 г.
aleksandar-boyadzhiev
на 08.03.2024 в 18:54:58 #1Я да видим дали разбрах. Ще станат по-евтини ама ако измислим как да правим евтини и дълготрайни батерии. А освен това като се счупят, или ще ги хвърляме или ще ни излизат едни златни ремонти.