Дори и супербогатите се замислят преди да похарчат $50 милиона за лодка. Заради редица световни предизвикателства, включително търговската война на САЩ и Китай, Brexit и влизането на Германия в рецесия, продажбите на яхти намаляват, пише Bloomberg.

"За да си купиш нещо такова, трябва да си много уверен", казва продавачът Том Конбой.

Яхтите, луксозните автомобили, вечерите в скъпи ресторанти и пластичната хирургия могат да бъдат добър барометър за икономиката, а постонният спад в продажбите трябва да алармира, тъй като изразходването на средства е изцяло по желание на клиента, казва Майкъл Скордлес, директор в SunTrust Banks Inc. "Нямат нуждата да имаш лодка, освен ако не си рибар", посочва той.

За производителя Heesen Yachts 2019 г. се очертава като солидна, но все пак не радостна година. През деветте месеца на годината компаниите, които произвеждат суперяхти, са продали 102. През цялата 2018 г. техният брой бе 199, което означава, че най-вероятно ще бъде отчетен спад.

Яхтите са разход, който лесно може да бъде избегнат, когато икономиката тръгне надолу. Индустрията обсъжда какво стои зад скорошния спад на продажбите в някои категории лодки от 7 процента на годишна база.

Засега много в американската индустрия се надяват, че това се дължи на лоши климатични условия, а не на началото на рецесия.

Но все пак продажбата на лодки е изключително свързана с настроенията в потребителите. И някои виждат край на цикъла. "Смятам, че виждам достатъчно доказателства, че нещата започват да се забавят", казва Дейвид Макгрегър, анализатор в Longbow Research.