Може да се каже, че любимата напитка на китайските потребители е не друго, а... бутилираната минерална вода. На фона на население от близо 1,4 милиарда души, този пазар възлиза на над 48,6 милиарда долара и той расте с двуцифрен темп всяка година - средно с 12,5%, показват данни, цитирани от Direct China Chamber of Commerce.

Към днешна дата пазарният дял на бутилираната вода в Китай надхвърля този на популярните напитки като чай и кафе взети заедно - 29 на сто за водата при 23 на сто за двете топли напитки заедно. Потенциалът на този сегмент в Китай е огромен, като се има предвид, че чешмяната вода там не е подходяща за пиене.

Гърция е една от страните, успели да се възползват от големите възможности за износ на бутилирана вода към азиатската държава. Според данни на Генералното консулство на Гърция в Шанхай експортът на такава от южната ни съседка за Китай е нараснал с рекордните 1255% през миналата година, пише Kathimerini.

Въпреки че като процентно нарастване данните изглеждат наистина впечатляващо, местните гръцки марки все още имат слабо присъствие на китайския пазар в сравнение тези на гигантите в индустрията, като Coca-Cola и Nestle.

Пътят на милиардера и собственик на Nongfu Spring Шонг Шеншен до титлата на най-богатия китаец

Пътят на милиардера и собственик на Nongfu Spring Шонг Шеншен до титлата на най-богатия китаец

Мечтата му за създаване на собствен бизнес се отключва докато е журналист

Пика на експорта на бутилирана вода от Гърция за Китай достига пик през 2014 година до 2,5 милиона литра, възлизащи на сума от 504 000 евро, която е незначителна на фона на печалбите на големите международни марки. В следващите години експортът на страната намалява значително, но резултатите от 2020 година изглеждат обнадеждаващо за гръцките марки.

Местните брандове, които са успели да пробият на огромния китайски пазар, са Nera Kritis, Souroti, Theoni и Zaros. Сред гигантите в индустрията, които продават свои марки в Китай, са Coca-Cola и Nestle. Въпреки това брандовете с най-голям дял от пазара са местни. Това са Nongfu Spring, China Resources Beverage, Ganten и Master Kong, които към 2018 година имат общ пазарен дял от над 66%.

Потенциалът на продажбите на бутилирана вода предстои тепърва да се разгръща, като азиатската страна е най-големият пазар за такава в света, като потреблението е нараснало от 19 милиарда през 2015 година до 49 милиарда през миналата. А прогнозите са, че до 2023-а приходите от този сегмент ще се увеличат с 22 на сто.