Русия ще бъде страната, която ще отчете най-големи загуби от въвеждането на новите правила за по-чисти горива за морския транспорт, които трябва да влязат в сила от 2020 година. А причината за това е, че руската индустрия не е готова за тази промяна, пише Bloomberg.
Рафинериите в различните части на света вече са успели да въведат изменения в производството си, с което да отговорят на новите ограничения на замърсяването, причинено от корабите. И докато тези в Европа и САЩ изглеждат добре позиционирани, руските компании все още не отговарят на всички изисквания.
"Руската петролна индустрия вероятно ще бъде най-големият губещ в тази ситуация", смята старшият анализатор в IHS Markit Александър Шербаков.
"Няма шанс за тях да бъдат готови на 100%, когато новите правила влязат в сила, а това ще принуди руските компании да продават продукцията си на много по-ниски цени", допълва той.
Според изчисленията на инвестиционната банка Wood & Co. Financial Services загубата може да достигне 3,5 милиарда долара през 2020 година. Това е повече от една трета от приходите на руските доставчици, които за последната година се равняват на 9 милиарда долара.
Новите регулации, приети от Международната морска организация означават, че корабите ще трябва да ползват горива с ниско съдържание на сяра или да инсталират пречиствателни съоръжения. Съдържанието на сяра трябва да е на равнище от 0,5% при настоящо такова от 3,5 на сто.
От Bloomberg посочват, че към края на септември в Русия не се произвеждат горива, които да отговарят на това изискване. Повече от две трети от горивата там съдържат минимум 2,5% сяра или повече, показват данни от руското министерство на енергетиката.