Ратан Тата, който скоро ще се оттегли от поста председател на управителния съвет на огромния индийски конгломерат Тата (Tata), е известен със проектирането на следващия модел автомобил на компанията и суетенето около детайлите на хотелски дизайн.

Който и да го наследи на най-популярния пост в Индия, вероятно ще бъде по-малко увлечен по подробностите и повече съсредоточен да овладее един вече станал тромав бизнес за 67 милиарда долара, който има ниски печалби и е затънал в дългове след безразборни придобивания, отбелязва в коментарен материал Ройтерс.

Търсенето на наследник, който да оглави предприятието, основано през 1868 година от дядото на 73-годишния Ратан Тата се проточи. Ратан Тата, който ръководи конгломерата вече 20 години, прогнозира през август миналата година, че приемникът му ще бъде обявен до март тази година.

Такова съобщение не предстои, заяви миналата седмица за Ройтерс информират източник.

Забавянето подчертава предизвикателствата, очакващи групата, която за първи път в 143-годишната си история се оглежда извън фамилията и компаниите в състава си, за да намери човек за ръководния пост.

Новият шеф трябва да управлява група, която бе създадена като текстилна компания, а сега обхваща всичко от автомобили и консултантски услуги до телекомуникации и чай и въплъщава глобалните амбиции на Индия.

Тата се разрасна предимно чрез придобивания - от група за 5 милиарда долара се превърна в гигант за 68 милиарда долара при управлението на Ратан Тата.

Мащабът и обхватът обаче не означават и големи печалби, а освен това поставят голямо предизвикателство пред наследника на Тата. За финансовата година, приключила през март 2010 година, последната година, за която има на разположение данни на компанията, 98-те подразделения на Тата са донесли приходи от 67,4 милиарда долара, но печалбата е едва 1,7 милиарда долара, припомня Ройтерс.