Европейският производител на самолети Airbus e извършил серия от тестови полети, изпробвайки нова технология с кодово име Maveric. Те са проведeни на тайно място в централна Франция миналата година. 

Дизайнът е тип смесено крило, разработено за пръв път през 40-те години на миналия век и довело до направата на американския бомбардировач B-2, както и до изследователския проект X-48 между Boeing и NASA преди десетилетие. Подобни самолети са трудни за управление, пише Reuters.

Снимка 337998

Бомбардировач B-2 Spirit

Те обаче постепенно отново се връщат на мода, тъй като самолетните производители се стремят да понижат въглеродния отпечатък от новите модели. "Вярваме, че е крайно време да продължим развитието на тази технология и да видим до къде ще ни доведе", каза и Жан-Брис Дюмон, изпълнителен вицепрезидент на Airbus. По негови думи това е следващо поколение самолети и в момента се изучават вариантите. 

Airbus увеличава производствените мощности за A321

Airbus увеличава производствените мощности за A321

Сред основните причини са проблемите на Boeing

Спрямо първичните тестове са подобрени материалите и самолетите са по-леки, мощността да се увеличава и контролът на полета да е по-добър, казва Дюмин. В момента Airbus проучва доколко самолетът е съвместим с летищното оборудване. Все още не решен въпросът дали той ще има прозорци, или ще е оборудван с видео екрани, за да осигури на своите пътници усещане за заобикалящата ги среда. 

Друг нерешен проблем, възникнал след предишните експерименти, е как да се справим с усещанията за движение. Тъй като разположението на пътниците няма да е същото като в обикновените самолети от класическия модел "тръба и крила", се предполага, че при завой на самолета ще сътресенията ще са по-големи. Ето защо, най-вероятно ще се използва за товари.