Германската верига за търговия с бързооборотни стоки Lidl навлиза на още един пазар на Балканите, след като вече развива дейност на пазарите в Словения, Хърватия, Сърбия, както и в България.
Компанията предстои да отвори първия си магазин и в Северна Македония, а управлението на дъщерното дружество там Lidl Severna Makedonja ще поеме изпълнителният директор на веригата у нас Милена Драгийска заедно с двама свои колеги от съседката ни Бисер Инчовски и Любомир Хрсей.
Още преди повече месец стана ясно, че германският ритейл лидер ще отвори първите си обекти в Северна Македония. В средата на февруари беше учредено дружеството Lidl Severna Makedonja.
В сряда вече дойде и официалното потвърждение за намеренията на компанията, след като на среща с македонския премиер Зоран Заев е била обсъдена готвената инвестиция за изграждането на няколко обекта и на логистичен център, съобщават местната новинарска агенция Meta.mk и сайтът SeeNews.
На нея е присъствала и Милена Драгийска като представител на "Лидл България". Според предходната информация веригата планира да инвестира над 10 милиона евро за старта на бизнеса си в страната.
В официално съобщение на правителството в Северна Македония се казва, че "първият инвестиционен проект" на компанията там ще бъде за изграждането на логистичен център, който ще служи като хъб за доставки за обектите.
"Lidl планира да отвори магазини в градове с устойчива демографска и икономическа мощ", се казва още в него.
Lidl, която е част от немската група Schwarz, развива дейност на българския пазар от 2010 година. У нас тя има над 100 обекта в 49 града, като за нея работят повече от 3000 души.