Първата работа е вълнуващ момент, който обаче за по-голямата част от младежите е свързан с голямо количество стрес. Над 50% определят като основно притеснение дали ще се справят с работните си задължения. Това показват резултатите от проучване, реализирано от маркетинговата агенция "Blue Point" по поръчка на TELUS International Bulgaria.
Според проучването 59% от младежите заявяват, че ще продължат образованието си в България, но само 9% от тях планират да съчетаят ученето с работа. Данни на НСИ за 2021 г., отново показват тази тенденция - за изминалата година трудовата заетост под 24-годишна възраст е едва 22%, като този процент е значително по-нисък в сравнение със западните държави. До голяма степен причината за тези резултати е недостатъчната информираност на младите хора за възможностите, които предлага пазарът на труда, за техните права, трудови договори и условия на труд.
Друг фактор, който води до липса на мотивация за започване на работа, е притеснението от това, което ги очаква на работното място. Според проучването половината от респондентите споделят, че се безпокоят дали ще им хареса естеството на работа, дали компанията ще отговори на първоначалните им очаквания и дали ще се сработят с екипа.
В същото време сред нещата, които биха ги накарали да се чувстват комфортно на работното място, младежите определят сплотения екип (31.7%) и приятната работна атмосфера (18.8%), следвани от модерния офис (17.8%) и конкурентното възнаграждение (13.8%).
Вероятно провокирани от всички притеснения, 84% от участниците заявяват, че ако имат възможност биха започнали първата си работа с техен приятел или познат.
Като основен фактор, който би повлиял при взимане на решение за стартиране на нова работа сред младежите се откроява нивото на заплащане (48%), последвано от възможностите за израстване в компанията, атрактивността на длъжността, възможността за баланс между работа и личен живот, както и гъвкавото работно време.
За да помогнат на младите в една от ключовите за тяхното развитие стъпки, а именно намирането на първа работа, TELUS International Bulgaria стартира второ издание на кампанията си "Твоята първа работа има значение". С нея те целят да информират младежите за възможностите за кариерно развитие, които предлагат и да ги подпомогнат при започването на професионалния им път. Основното послание на инициативата тази година е "Кандидатствай с приятел", провокирано от резултатите от проведеното проучване. Одобрените кандидати ще имат възможността да работят по международни проекти за някой от над 50 клиенти на компанията от различни индустрии - световни лидери в технологичния и финансовия сектор, туризма, здравеопазването и гейм индустрията.
В специално създадения уебсайт на кампанията www.purvarabota.com младежите могат да подготвят CV и да кандидатстват за отворените позиции в компанията заедно с приятел.
Освен атрактивни позиции, TELUS International Bulgaria, като най-големия работодател в Customer Experience & Digital Solutions индустрията у нас, предлага на кандидатите гъвкаво работно време, екип от над 50 различни националности, социални придобивки и обучения. Компанията предоставя широко портфолио от услуги - проектиране, изграждане и доставяне на дигитални услуги от следващо поколение, AI решения, клиентско обслужване и много други.
CX индустрията е една от най-бързо развиващите се в момента и предлага стабилност както на служителите с минимален, така и на тези с дългогодишен опит.