До 30 000 евро глоба ще плащат автомобилните производители, чийто автомобили не отговарят на изискванията -- включително в евентуален бъдещ случай, подобен на "Дизелгейт". Новото наказание бе прието от Европейския парламент.

Готви ли Германия нов удар по автопроизводителите заради Дизелгейт?

Готви ли Германия нов удар по автопроизводителите заради Дизелгейт?

Берлин може да накара VW, BMW и други да отделят значителни средства

Новите правила изискват всяка държава в ЕС да извършва минимален брой прегледи на автомобили всяка година, например поне един на всеки 40 000 автомобила регистрирани в държавата членка през предишната година. Поне 20% от тези прегледи трябва да свързани с емисиите. За държави с нисък брой регистрации на автомобили ще има минимум от поне пет извършени прегледа.

Европейската комисия също ще има правото да извършва прегледи и проверки, за да се увери в спазването на правилата, да изисква изземане на автомобили в ЕС и да налага административни глоби.

Германия разследва шеф на Porsche заради скандала "Дизелгейт"

Германия разследва шеф на Porsche заради скандала "Дизелгейт"

Претърсени са 10 обекта на компанията, както и 2 на Audi

Законодателството включва нов режим за прегледи, за да гарантира, че автомобилите не надвишават границите за емисии през цялостния си период на употреба. Центровете за прегледи ще бъдат редовно и независимо проверявани.

Собствениците на автомобили ще бъдат обезщетявани, ако им се наложи да правят поправки, които в даден момент водят до изтегляне на автомобила от страна на производителя. Независимите сервизи ще имат достъп до релевантна информация относно автомобилите, за да могат да се конкурират с търговците на автомобили и да намалят цените си.

Ще дойдат ли старите германски дизелови коли в България?

Ще дойдат ли старите германски дизелови коли в България?

Само за година у нас са внесени 35 000 такива автомобила