До 30 000 евро глоба ще плащат автомобилните производители, чийто автомобили не отговарят на изискванията -- включително в евентуален бъдещ случай, подобен на "Дизелгейт". Новото наказание бе прието от Европейския парламент.
Новите правила изискват всяка държава в ЕС да извършва минимален брой прегледи на автомобили всяка година, например поне един на всеки 40 000 автомобила регистрирани в държавата членка през предишната година. Поне 20% от тези прегледи трябва да свързани с емисиите. За държави с нисък брой регистрации на автомобили ще има минимум от поне пет извършени прегледа.
Европейската комисия също ще има правото да извършва прегледи и проверки, за да се увери в спазването на правилата, да изисква изземане на автомобили в ЕС и да налага административни глоби.
Законодателството включва нов режим за прегледи, за да гарантира, че автомобилите не надвишават границите за емисии през цялостния си период на употреба. Центровете за прегледи ще бъдат редовно и независимо проверявани.
Собствениците на автомобили ще бъдат обезщетявани, ако им се наложи да правят поправки, които в даден момент водят до изтегляне на автомобила от страна на производителя. Независимите сервизи ще имат достъп до релевантна информация относно автомобилите, за да могат да се конкурират с търговците на автомобили и да намалят цените си.