Германският министър на транспорта Андреас Шойер даде сигнал, че автомобилни производители, включително Volkswagen AG и BMW AG, може да се наложи да понесат нови тежки мерки за намаляване на емисиите от автомобилите, докато в същото време не закриват работни места, пише Bloomberg.

Шойер отказа да коментира публикацията на Der Spiegel от миналата седмица, в която се твърди, че автомобилните производители ще трябва да отделят средства за новия правителствен фонд, в който ще има около пет милиарда евро, и с който ще се плати за ремонти на по-старите дизелови автомобили и намаляването на вредните им емисии.

Германия продължава борбата срещу забраните за дизела

Германия продължава борбата срещу забраните за дизела

Новият финансов министър препоръча инвестиции вместо ограничения

"Не, не мога да потвърдя, тъй като дискусията все още е отворена", казва той. Но допълни, че собствениците на дизелови автомобили "не трябва да плащат сметката" за "грешки", направени от автомобилните производители. Също така министърът посочи, че правителството прави всичко по силите си, за да избегне забрани в центровете на замърсените градове.

Сривът на продажбите на дизелови автомобили усложнява плановете на автомобилните компании и ще ги накара да увеличат инвестициите в електрически автомобили. Решението на потребителите да загърбят дизела и да се обърнат най-вече към бензинови модели прави и спазването на регулациите за емисии CO2 още по-сложно.

Ще се запътят ли към България и Източна Европа старите дизели от Германия?

Ще се запътят ли към България и Източна Европа старите дизели от Германия?

Притеснението на експертите е точно такова

Във вторник министърът на икономиката Питър Алтмайер заяви, че замърсяването от дизеловите автомобили в градовете е било игнорирано "твърде дълго". И обеща държавна подкрепа за производителите на батерии за електромобили.

Поставянето на нови устройства на по-старите дизелови модели ще помрачи победата на автомобилна индустрия, която през август се съгласи на евтини и бързи програмни обновления и отстъпки при връщане на автомобили, насочени към подобряване на качеството на въздуха. Шойер припомни, че обещанието за обновления на 5,3 милиона дизелови автомобили в Германия трябва да бъде спазено до края на годината.

Междувремнно Volkswagen съобщи, че най-вероятно ще смени главния си изпълнителен директор Матиас Мюлер като част от промяна на структурата на управление. Постът може да заеме Хърбърт Дайс, който в момента ръководи едноименния бранд. Пазарите посрещнаха новината позитивно и цената на акциите на групата се повиши с до 4,7% в следобедната търговия.

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Чака ни ренесанс на технологията - и то скоро, смята директорът на Volkswagen AG