Надпреварата за приватизацията на хамбургското акционерно дружество Hafen und Logistik (HHLA, „Пристанище и Логистика") навлезе в решаващия си етап. Die Bahn, собственици на най-голямата германска железница, работят съвместно с инвестиционната банка Morgan Stanley и имат концепция по финансирането. Но те не са сами - коментира развоя на събитията Die Welt.

Според информация на близки на преговорите, една от най-интересните оферти идва от Deutsche Bahn. Железопътният и логистичен концерн заедно с Morgan Stanley планира да инвестира милиарди в модернизацията на пристанището.

Morgan Stanley са една от най-големите инвестиционни банки в света. По данни на германската медия, финансистите възнамеряват да се ангажират с много значителна сума. Към заинтересуваните спада и австралийската банка Macquarie. За последен път  Macquarie влезе в заглавията на германските медии с поглъщането на фирмата за енергийни услуги Techem.

Градът Хамбург като продавач на дяловете в HHLA не се е изказвал за кръга на тези, които са подали оферти. Също и въпросните предприятия не са дали коментар.

Сенатът на град Хамбург обяви за продан 49% от HHLA. От няколко десетки оферти бе избрана къса листа от около 10 кандидата. Тези останали кандидати в момента доработват офертите си за покупка. Освен това те проверяват стопанската информация на HHLA, които реализират две трети от контейнерния пренос на пристанище Хамбург. До края на месец май сенатът на Хамбург ще определи кой ще спечели.

Вероятната цена според оценките варира между € 800 млн. и € 1 млрд. През миналата година HHLA регистрира близо € 900 млн. оборот и резултат преди облагане с данъци от около € 100 млн. До 2012 предприятието предвижда инвестиции в размер на € 1.2 млрд.

Групата на тези, които са отправили оферти, се разделя на два лагера. От една страна са стратегически заинтересуваните. Тук спадат Deutsche Bahn, също държавния логистичен концерн Dubai Ports от едноименното емирство, както и едно дъщерно поделение на строителния концерн от Есен Hochtief.

От друга страна са финансовите инвеститори. По сведение на WELT такива са британската частна инвестиционна компания 3i, дъщерното предприятие на застрахователите Allianz Capital, също така и Macquarie от Австралия. Тези обаче според кръгове от хамбургския сенат имат сравнително малки шансове.