Министерството на транспорта готви бърза концесия на три летища в страната, сред които обаче не е аерогарата в Горна Оряховица. Изказването на министъра на транспорта Александър Цветков, че ще се прави бързо концесиониране на летищата в Пловдив, Стара Загора и Русе и на част от аерогарата в София, разбуни духовете в региона, пише „Янтра днес".

Местните политици и бизнесът не скриха изненадата и недоволството си, че международното Летище - Горна Оряховица, което има полоса, на която може да кацне дори "Боинг", е забравено. Наместо това, напред се вади например летището в Русе, което е всъщност една гола поляна.

Всички инвеститори, които провяват интерес към региона, първо питат на колко километра е най-близкото летище. Ако бъде допуснато (което вече е почти факт), летището в Г. Оряховица да бъде съсипано, това ще е голям удар върху развитието на областта.

Имаме всички сертификати и лицензи, както и международен статут, така че нямам обяснение защо няма интерес към нас, коментира Петър Петров, изпълнителен директор на Летище - Горна Оряховица. Каквото са поискали от нас в Министерството на транспорта, сме го предоставили, няма изискване, което не сме изпълнили, посочи Петров.

Процедурата за концесионирането на Летище - Г. Оряховица е задвижена, каза преди четири месеца министърът на транспорта Александър Цветков. За обновяването на аеропорта се планира инвестиция от 1.8 млн. евро.
Концесионирането на летищата в Горна Оряховица и Пловдив е заложено в Стратегия за развитие на гражданската авиация до 2015 г. на транспортното министерство.

Към тях ще се насочи трафик от т. нар. евтини авиокомпании. В стратегията е посочено още, че летището в Търговище ще се приватизира, а аерогарите в Русе и в Стара Загора ще се възстановяват чрез лека и спортна авиация.

Концесията на Летище - Г. Оряховица започваше и спираше на няколко пъти при последните три правителства. През ноември миналата година при посещението си на аеропорта заместник-министърът на транспорта и съобщенията Камен Кичев увери, че летището е от приоритетно обявените за концесия и ще бъде направено всичко възможно да се привлече инвеститорски интерес. За развитието на летището е необходимо изграждането на карго терминал, посочи тогава Кичев.
Приключихме 2009 г. с положителен финансов резултат от 649 лв., което е 2.5 пъти по-добре от 2008 г., заяви изпълнителният директор на летището Петър Петров. Заради липса на финансиране са прекратени процедурите за доставка на самолетообслужваща техника. Летището не може да си позволи за своя сметка да купи нова система за водене на полетите при неблагоприятни условия.

Старата система за сляпо кацане беше демонтирана преди няколко години.
Привличане на пътнически чартъри и бизнес полети на малката авиация, както и техническото обслужване на транзитните полети са вратичката ни за спасение от кризата, посочи Петър Петров.

Припомняме, през 2009г. Летище - Горна Оряховица е обслужило 3 578 полета, от които 3 498 са учебни на частните авиокомпании, обучаващи любители пилоти и пилоти за гражданската авиация. За учебните полети летището не получава летищни такси. Обслужените товари са 176 тона. През летището са минали 234 пътници.