Общинският съвет на Стара Загора реши да бъде открита процедурата по приватизация на общинското дружество "Автобусни превози" ЕООД в града, съобщава икономическия портал на Стара Загора.

Дружеството държи 65% от пътническите превози в общината. Вече някобко години има спънки по старта на процедурата по приватизацията му.

1,5 млн. лева са задълженията му , а автобусният парк е морално и физически остарял. Данните на Надзорния съвет на Общинската агенция по приватизация показват, че финансовото състояние на "Автобусни превози" е неудовлетворително и има опасност наличните задължения на практика да декапитализират фирмата.

Като основни причини за тежкото положение надзорниците сочат неефективната документна отчетност, липсата на система за ефикасен контрол на всички нива, неразкриването на печеливши съпътстващи дейности.

Агенцията излезе със становище, че единственият възможен вариант за изход от дългогодишната криза е откриване на процедура за приватизация на 100% от дяловете на капитала на дружеството.

Общинските представители се обединиха почти единодушно около мнението за приватизация. Тя ще се извърши по метода на публично оповестен конкурс на един етап.

Минималната конкурсна цена ще се определи след изслушване оценката на лицензиран оценител. Начинът на плащане е не по-малко от 70% от стойността на дружеството при сключване на договора за приватизация и изплащане на остатъка до 18 месеца след влизането му в сила.

Задълженията за инвестиции в дружеството след неговата приватизация, са за не по-малко от 3 000 000 евро. В тази сума се включва и закупуването на 50 нови автобуса за вътрешноградски и междуселски линии.

Приватизаторът ще бъде задължен още да запази предмета на дейност на дружеството за срок от 10 години.

Бъдещите участници в конкурса ще трябва да притежават валидна лицензия за превоз на пътници съгласно Закона за автобусните превози, да имат опит в дейността "Пътнически превози" не по-малък от З години, годишният им оборот от приходи от пътнически транспортни услуги да е не по-малък от 2 500 000 лв. за всяка от предходните три години.

На практика фирмата с ежедневните си постъпления от билети не може да обслужва дейността, за която е създадена. Няма опасност след приватизацията гражданите да загубят социалните си придобивки. От общината имат идея след приватизацията да контролират разписанието на автобусите по съответните градски и междуселски маршрути с JPS-система.