Пред вас е първият в света водородно-електрически хибрид. Казва се Mercedes-Benz GLC F-Cell. И освен конкурент на обичайните водородни автомобили като Toyota Mirai и Hyundai ix35, може да се смята за конкурент и на всички плъгин хибриди (с кабел за зареждане). Защото на борда си носи литиево-йонна батерия.
Всъщност, ако трябва да сме съвсем точни, на снимките виждате прототипа, но единствената разлика със серийната кола ще бъде разкарването на глупавите стикери и замяната им с елегантен металик.
Споменатата батерия ще осигурява изцяло електрически пробег от около 50 км, а след него (или за по-сериозни натоварвания) ще се включва водородното задвижване. Тази система е разработена съвместно с Ford. Горивната клетка произвежда ток от водорода и задвижва електромотора. По всяка вероятност GLC F-Cell ще бъде само със задно предаване.
За сметка на това пък ще получите около 500 км с едно зареждане - при това става въпрос за 500 изцяло чисти километри. Резервоарът за водород побира 4,3 кг водород под налягане от 700 бара. Mercedes изтъква, че зареждането отнема едва 3 минути и е сравнимо с това на бензинова или дизелова кола. А вредните емисии в атмосферата - нулеви.
Очаква се първите продажби (в страни с развита мрежа от водородни станции като Германия, Щатите и Япония) да започнат през 2017 г.
Кое е задвижването на бъдещето: водородното, плъгин хибридното, изцяло електрическото или добрият стар V8? Времето ще покаже!
Източник: TopGear