Столицата на съседна Румъния Букурещ е градът с най-големи задръствания в Европа. Заради това, а и заради остарелия автопарк, в града се отчитат и едни от най-големите стойности на замърсяване на атмосферния въздух на Стария континент.

Като мярка за справянето с тези и други произхождащи от трафика проблеми, общинският съвет на Букурещ прие нови текстове, с които забранява на стари автомобили да влизат в центъра на града.

От 2020 година собствениците на най-замърсяващите коли няма да могат да шофират из центъра, информира БНТ. Освен това посетителите на града, идващи с някои автомобили от провинцията, ще трябва да плащат дневна такса, за да са се придвижват из улиците му.

Двете радикални мерки бяха обявени от кмета на румънската столица Габриела Фирджа. Текстовете са гласувани в местния парламент 45 дни.

Букурещ ще раздава 2000 евро за нови екоавтомобили

Букурещ ще раздава 2000 евро за нови екоавтомобили

В програмата ще могат да се включат собственици на стари коли

Кои са старите и замърсяващи автомобили?

С приетата регулация се предвижда всички коли без екологичен сертификат Euro1 или Euro2 - това са превозни средства, произведени преди 1999 година - да не могат да се придвижват из централните улици на Букурещ.

Автомобилите от провинцията

Общинският съвет е приел и план, според който се забранява напълно автомобилите, които идват от провинцията и които са с екосертификат до Euro2, да влизат в града.

Собствениците на автомобили с Euro3 ще могат да се движат из центъра с винетка, която ще струва 15 евро за един месец. Кметът на Букурещ настоява и тези автомобили - регистрирани извън града и имащи екостандарт Euro3 - да купуват ежедневни винетки не само за центъра, но и за влизането си в Букурещ. Винетката ще струва по 2,1 евро на ден, като ще се предлага и годишна такава за 402 евро.

Мерките се приемат заради силното замърсяване в Букурещ - там има над 1,6 милиона автомобила. На фона на това със стандарт Euro2 са регистрирани едва 120 000 коли, а с Euro3 - 213 000. И въпреки че множеството от превозните средства се водят силно замърсяващи, новите мерки са подкрепени от 56% от местните жители, докато 25% ги смятат за популистски или неадекватни.

Според индекса нa ĸoмпaниятa зa нaвигaциoнни cиcтeми ТоmТоm Букурещ е един от градовете с най-тежък трафик в Европа и света.

Данните за 2017 година поставиха румънската столица на 5-а позиция в класацията за ужасен тежък. Лидер беше Мексико Сити, следван от тайландския Банкок, индонезийския Джакарта и китайския Чунцин. За сравнение - София беше класирана на 83-та позиция в класацията от общо 189 градове.

В София или Букурещ - къде животът е по-евтин?

В София или Букурещ - къде животът е по-евтин?

Статистиката дава отговор