До 2022 година италианско-американският автомобилен концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) напълно ще се откаже от производството на леки коли с дизелов двигател.

Причината са резкият спад в търсенето на такива автомобили и бързото повишаване на разходите за тяхната разработка и производство, съобщава Detroit Free Press, позовавайки се на информирани източници.

Според четиригодишния план на компанията, който ще бъде представен на 1 юни, FCA има намерение да прекрати използването на дизелови двигатели за всички модели от принадлежащите й марки.

Fiat Chrysler Automobiles притежава автомобилни брандове като Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo и Fiat.

Германия чака решението за съдбата на 15 милиона дизелови автомобила

Германия чака решението за съдбата на 15 милиона дизелови автомобила

Ще могат ли градовете да издават забрани?

Доскоро леките коли с дизелови мотори доминираха на европейския пазар. Но в момента техният дял в продажбите рязко спада, след т.нар. скандал "дизелгейт" с Volkswagen, заради манипулирането на данните за отделяните в атмосферата вреди емисии.

През 2017 г. продажбите на такива автомобили в Европа се понижи с 8 процента, а делът им на пазара спадна до 43%, показват данните на Jato Dynamics.

Рекордно ниско търсене на дизелови автомобили в Европа

Рекордно ниско търсене на дизелови автомобили в Европа

За първи път от 2009-а са продадени повече бензинови

При това FCA - единствен сред големите производители отчете ръст на реализацията на дизелови коли на европейския пазар. Техният дял в оборота на концерна е нараснал от 40,4% през 2016-а до 40,6% в 2017 година, пише finmarket.ru.

След скандала с Volkswagen нормите в Европа се затегнаха, редица региони и градове вземат решения за пълна забрана за използване в тях на дизелови автомобили.

По оценка на отраслови експерти, разработката на дизелови двигатели в съответствие в новите правила на ЕС ще покачи тяхната стойност с 20%. Докато в същото време разходите за производството на електрическите автомобили продължава силно да спада.

Както се очаква, FCA ще запази дизеловите двигатели като вариант за търговски превозни средства, включително големите пикапи в ССАЩ, например за популярния RAM 1500.