Германия си е поставила за цел по пътищата ѝ да се движат 14 милиона електромобила и plug-in хибриди до 2030 година. С тази стъпка най-голямата икономика в Европа цели да отговори на по-строгите изисквания за изхвърляните в атмосферата вредни емисии.

"Тази прогноза за броя на екологичните автомобили е с поне 40% по-завишена от предходните изчисления благодарение на скорошния пик в продажбите на електрически модели", посочва германският министър на икономиката Петер Алмайер. Към този месец Германия очаква да има около 1 милион такива автомобила в движение.

"Това е добра новина за защитата на околната среда и декарбонизацията", е коментирал той пред журналисти в Берлин, цитиран от Bloomberg.

Преди седмици стана ясно, че Европейския съюз (ЕС) ще наложи на страните членки от 2035 година да бъдат продавани само модели с нулеви емисии. Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века.

Брюксел чертае края на бензиновите и дизелови автомобили

Брюксел чертае края на бензиновите и дизелови автомобили

Продажбата на нови возила с двигател с вътрешно горене на Стария континент може да бъде забранена още през 2035 г.

ЕК обсъжда до 2030 година да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите, спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 година намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители, както и от държавите, които разчитат на индустрията.

Въпреки това много от автомобилните производители обявиха планове продажбите им в Европа да бъдат само на електромобили от края на десетилетието. Volkswagen, която е лидер в индустрията, планира 50% от продажбите ѝ към 2030 година да бъдат на екологични модели.