През последните години автомобилната индустрия не спира да говори за електрификацията на колите. Тенденцията обаче сякаш се обръща, като темата за ДВГ и неговото (ново) бъдеще става все по-актуална.
Като доказателство за това са и думите на изпълнителния директор на Volkswagen Томас Шафер, който заяви, че най-търсените нови коли в момента са...хибридните автомобили.
"От последните шест месеца насам изведнъж всички искат да си купуват хибриди. Но ако миналата година някой ме беше попитал дали компанията ни ще продължи да инвестира в хибриди, бих отговорил така - забравете хибридите, те са скъпа технология и не си заслужава", коментира шефът на една от най-големите автомобили компании пред Autocar.

Източник: GettyImages
По думите му само за половин година всичко е обърнало. Новите регулации дават смисъл на хибридните коли, като имат и своеобразна психологическа роля. Те позволяват на клиентите да навлязат постепенно в света на електрификацията.
Така или иначе, един ден автомобилната индустрия ще е изцяло електрическа, сигурен е Шафер. Според него решението за това вече е взето на политическо ниво, независимо дали ни се иска или не. Ясно е обаче, че процесът ще е по-бавен от очакването на някои хора.
Тази година от Volkswagen обявиха, че се целят в най-големия пазар на автомобили с грандиозни планове. Европейският производител иска да пусне десетки нови коли на китайския пазар, включително няколко електрически модела до 2030 г. като част от амбициозен план за завладяване на по-голям дял от най-големия автомобилен пазар в света.
Германският автомобилен производител планира да добави към портфолиото си 16 нови модела до 2030 г., включително пет нови електрически превозни средства, които ще дойдат на китайския пазар до 2027 г.
Дванайсет нови коли с двигатели с вътрешно горене и шест хибридни модела също ще дебютират до края на 2027 г. според Volkswagen.
Поне четири електромобила ще бъдат изградени в Китай. До края на годината компанията планира да разшири екипа си за изследвания и развитие в провинция Анхуей до 3 000 души работна сила. Компанията очаква да завърши проектирането на платформата до 2026-а година.