Германският автомобилен гигант Volkswagen планира собствен завод за батерийни клетки за електромобили с твърдо тяло, с възможност за серийно производство от 2024 г. или 2025 г., съобщи главният изпълнителен директор Херберт Дайс, цитиран от Reuters.

"Не трябва да сме зависими от няколко азиатски производители в дългосрочен план", каза Дайс пред журналисти, след като групата обяви резултатите си за второто тримесечие.

Меркел: Германските автопроизводители обмислят заводи за батерии в Европа

Меркел: Германските автопроизводители обмислят заводи за батерии в Европа

Старият континент изостава засега

По думите му напредъкът в керамичните сепаратори е повишил жизнеспособността на масовото производство на батерии с твърдо тяло.

Фабриката за батерии с твърдо тяло вероятно ще бъде в Европа или дори в Германия при правилните условия, отбеляза ръководителят.

BMW купува китайски батерии за €4 милиарда

BMW купува китайски батерии за €4 милиарда

Част от тях обаче ще бъдат произведени в Германия

Батерийните клетки са ключово поле за конкуренция в автомобилната индустрия, тъй като се пренасочва към електромобилите.

В момента индустрията получава необходимото от азиатски производители като CATL, която планира да изгради първия си европейски производствен обект в Германия.

Volkswagen строи завод за батерии за електромобили, по-голям от на Tesla

Volkswagen строи завод за батерии за електромобили, по-голям от на Tesla

Инвестициите в проекта може да достигнат 10 милиарда евро

"Титанично" усилие за печалба

Volkswagen ще направи "титанично" усилие, за да постигне целите си за печалба през тази година, но със сигурност няма да може да повтори 23-процентното увеличение на печалбата, отчетено през второто тримесечие.

В него компанията реализира приходи от 5.58 млрд. евро, надхвъляйки прогнозите на анализаторите с около 600 млн. евро.

Siemens също се включи в европейската гигафабрика, която ще съперничи на Tesla

Siemens също се включи в европейската гигафабрика, която ще съперничи на Tesla

Германският концерн влага €10 милиона в проекта, ще помага и с технологии

Проблемите за останалата част от годината включват икономическата нестабилност, засилващата се конкуренция, продължаващият дизелов скандал и "нова, отнемаща повече време тестова процедура" в ЕС, се казва в изявление на германската група.

По-строгите стандарти за проверка на замърсяването в ЕС ще влязат в сила през следващия месец и ще доведат до забавяне на доставките. Точно преди тях Volkswagen засили производството си, което се повиши с 13.5% - 2 пъти повече от ръста на доставките.