Германският автомобилен производител BMW ще купи батерии за електромобили на стойност 4 млрд. евро от китайската Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) през следващите няколко години, съобщават от компанията, цитирани от Reuters.

Част от батерийните клетки на стойност 1.5 млрд. евро ще дойдат от бъдещо предприятие на CATL в Ерфурт, в източногерманската провинция Тюрингия. Останалите ще бъдат внесени от Китай.

Договорът за изграждането на новия завод ще бъде подписан по време на посещението на китайския премиер Ли Къцян в Германия. BMW вече е вложила средства в проекта за изграждането му, но отказва да съобщи каква е сумата.

Експерти предупреждават, че липсата на собствени производствени възможности на Европа за клетките, задвижващи електрически автомобили, би могла да подложи автомобилната й промишленост на риск, тъй като твърде зависима от чуждите си доставчици.

Основателят на Tesla Илън Мъск говори за разполагането на гигафабрика за батерии до френско-германската граница, в близост нейния отдел Grohmann Engineering.

BMW вече инвестира в изследвания на батерии за електромобили, но още не е решила дали да произвежда собствени такива. "Не го изключвам", заяви Маркус Дюсман, директор по покупките и доставките в компанията.

Скоро BMW няма да е това, което беше. Пуска масово производство на електромобили

Скоро BMW няма да е това, което беше. Пуска масово производство на електромобили

До 2020-а фирмата представя 12 нови модела на батерии

Германската компания се чувства "много удобно" с двама доставчици на батерийни клетки в момента, но може да добави трети и вече преговаря с 8 производителя, добави Дюсман.

Други автомобилни производители също са добре дошли да инвестират в завода в Ерфурт, отбеляза мениджърът.

Въпреки това BMW няма планове за съвместни покупки на батертии с големия си съперник, производителя на Mercedes - Daimler, поради конкурентното предимство, което може да бъде постигнато, ако батериите осигуряват по-голям пробег или могат да се зареждат по-бързо.

Daimler заяви, че стратегията му е да купува компоненти там, където те се произвеждат. "Приветстваме решението на CATL да произвежда в Германия и водим разговори по този въпрос", каза говорител на компанията.

BMW купува суровини за самите клетки, по-специално кобалт, които прехвърля към производителите на батерии, и понастоящем договаря дългосрочни договори.

Компанията обаче ще заложи само на доставчици, които осигуряват нормални условия на труд на работниците си и не използват детски труд. Именно заради това BMW не е купувала кобалт от мините в Конго.