Ръководството на БДЖ се фокусира върху подобряване управлението на компанията и намаляване на разходите, както и върху предоставяне на по-качествена услуга на клиентите. Това заяви на днешната среща с машинисти в "Локомотивно депо" - София председателят на Съвета на директорите на холдинг БДЖ Григорий Григоров, цитиран от БНР.
Срещата се състоя по покана на локомотивните машинисти. На нея бяха поставени проблеми, свързани с лошите условия на труд и на местата за почивка, масовото напускане на машинисти, полагането на извънреден труд, заплащането, качеството на ремонтите на подвижния състав и необходимостта от нови влакове.
По данни на директора на поделение "Пътнически превози"- София Александър Александров през тази година 32 машинисти са напуснали. Той призна, че в БДЖ има кадрова криза.
На срещата стана ясно, че в момента дружеството за пътнически превози се нуждае от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За 2020 г. е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.
Целта на срещата бе, а тези, от които зависят политическите решения да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.
Един от поканените на срещата, чиято цел беше да привлече вниманието на парламентарните сили към тежкото състояние на железницата, беше експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ.
Той обясни, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав.
По негови думи хората се тревожат най-вече за това как ще работи компанията занапред и какво ще се случи с работните им места.
Според него се получавал парадокс - въпреки че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата, самата държава позволява на железницата да не изпълнява този договор.
"В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси", обясни абсурдната ситуация Нинов.
chafeto
на 09.10.2019 в 21:08:54 #1По данни на директора на поделение "Пътнически превози"- София Александър Александров през тази година 32 машинисти са напуснали. Той призна, че в БДЖ има кадрова криза. ****************************************************** Тези от напусналите, които иамт късмет си намират работа при частните оператори. Ама то като гледам, май по-добре да си общак на строежа, отколото машинист в БДЖ, по-добре ще се справяш финансово. Дядо ми беше локомотивен машинист и помня каква заплата вземаше. Помня и колко социални придобивки имаха железничарите. Сега са на дъното на социалната таблица сред работещите. Унизителна история. Аз влак не съм ползвал от доста време, не ми се налага, но доста хора споделят, че имат желание да използват влак, предпочитат го пред автобусите, но разписанията често са крайно неадекватни и хората са принудени да се возят в гадните автобуси.