Чистата печалба на германския автомобилен производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW) през първата половина на 2020 г. е спаднала 5,7 пъти в сравнение със същия период на 2019 г. и възлиза на 362 милиона евро, съобщиха от компанията.
Печалбата на една акция е 0,5 евро срещу 3,07 евро през първата половина на миналата година.
Приходите в годишно изражение намаляват с 10,3% - до 43,225 милиарда евро. През периода януари - юни компанията намали продажбите на автомобили с 23%, до 962,6 хил. единици. От тях само марката BMW е реализирала 842 хиляди автомобила (спад с 21,7%).
Продажбите на Mini са паднали с 31,1% до 118,9 хиляди автомобила, докато продажбите на Rolls-Roycе са се намалили с 37,6% до 2,56 хиляди бройки.
Компанията отбелязва спад на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност. Така през второто тримесечие сумата е 1,335 милиарда евро, което е с 3,3% по-малко от преди година.В края на второто тримесечие компанията получи нетна загуба от 212 милиона евро срещу печалба година по-рано. Загуба на акция беше 0,34 евро срещу 2,22 евро през второто тримесечие на 2019 г.
Приходите в годишно изражение са намалели с 22,3% - до 19,973 милиарда евро. През второто тримесечие компанията намали продажбите на автомобили с 5.3%, до 485,464 хил. превозни средства.