Израел, САЩ и Швейцария са в топ три в класацията на държавите, които са сред най-добрите места в света за жени предприемачи.
Тази година страната от Близкия изток скочи с три места, за да открадне титлата от Нова Зеландия в годишния индекс на Mastercard на жените предприемачи.
Полша, Швеция и Испания, които бързо се издигнаха тази година в класацията също влязоха в топ десет. Великобритания, Канада и Австралия допълват списъка на първите десет. Икономиките с високи доходи като цяло се справят по-добре по отношение на добрата среда за жените, които основават бизнес в условията на пандемията.
В четвъртата си годишна класация MIWE изследва работната среда на 58 икономики - представляващи почти 80% от женската работна сила в света. В изследването икономиките се оценяват по показатели като достъп до образование и финансиране, както и други фактори, въз основа на информация от Световната банка и ОИСР, пише CNBC.
Израел за пръв път заема лидерското място тази година, благодарение на забележителното увеличение на подкрепата си за малкия и средния бизнес и скочи с 41 места само в този сегмент.
Страната си постави смели амбиции да удвои броя на жените предприемачи в рамките на две години, като започна инициативи за финансиране и създаване на мрежи за целта.
САЩ запазиха второто място поради високото присъствие на жени- собственици на бизнес и благоприятните културни възприятия.
Швейцария скочи с осем места напред, за да се класира на трето място, подкрепена от рязкото подобряване на ръководената от правителството подкрепа за малки и средни бизнеси и значителен ръст в културните възприятия за предприемачество. Междувременно лидерът Нова Зеландия за 2019 г. се спусна на четвърта позиция, но въпреки това се класира високо по различните фактори.
Сред най-трудните места за жени предприемачи са Саудитска Арабия, Тунис, Иран, Египет, Алжир и Бангладеш.
Covid на фокус
Докладът за тази година дойде на фона на пандемията от коронавируса, която според експертите е засегнала непропорционално жените.
Това е накарало женитепредприемачи да търсят нови начини на работа, включително да се възползват от нови бизнес възможности и да пренастроят съществуващите модели, се посочва в доклада.
Повече от 40 на сто от жените собственици на бизнес преминаха към онлайн модел в условията на пандемията и над една трета (37%) се развиха в област на бизнеса, която отговаря на нови местни или глобални нужди.
В доклада се подчертава необходимостта от създаване на по-приобщаваща среда за жените предприемачи.
"В разгара на така наречената най-лоша глобална рецесия след Втората световна война, необходимостта от намаляване на това неравенство между половете е още по-важна за постигане на справедливо и устойчиво икономическо възстановяване", пише в доклада.