Робин Хътсън е известен с веригите хотели Home Grown Hotels и Lime Wood Group, в които фокусът е върху автентичността и неформалността на дизайна, храната и услугите.

Успелият хотелиер с доста различни идеи за бранша, поема по пътя на хотелиерството след като се проваля на всички изпити в гимназията, пише BBC.

"Не успях да мина нито един междинен тест и да се подготвя за колежа", си спомня 62-годишният бизнесмен.

На 16 години единственото, което го е интересувало са били момичетата. Виждайки несполуките му в училище и интереса му към кухнята, неговата майка го съветва да се запише на курс по хотелиерство и кетъринг.

Насоката ѝ се оказва ключов момент, защото през 1994 г. той създава популярната верига Hotel du Vin. 10 години по-късно, когато той и партньорът му продават бизнеса, печелят £66 милиона.

Снимка 413577

Източник: www.thepighotel.com

През 2011 г. ексцентричният хотелиер създава нова група хотели The Pig. Те са част от бранда Home Grown Hotels и са далеч от модерната индустрия, като следват автентичността на провинциалното спокойствие. Идеята да предлага хотелски услуги, различни от лукса на парвенютата, му печели прозвището "най-влиятелният хотелиер във Великобритания".

От къде започва всичко?

След като завършва колеж по храните в Съри, Хътсън се присъединява към програма за обучение на мениджъри на хотелската група Savoy.

Така той започва да работи като сервитьор в петзвездния лондонски хотел Claridge и преминава през Crillon в Париж. На 23-годишна възраст се връща в Лондон и става най-младия мениджър рецепционист в The Berkely. Хътсън не се задържа дълго на Острова. Той прекарва 2 години в хотел на Бермудските острови. На 28 години получава предложение за позицията на генерален мениджър в хотел Hampshire и се връща в Обединеното кралство.

Снимка 413574

Източник: www.thepighotel.com

Той натрупва 8 години опит в професията и решава, че вече не иска да работи за другите, а за себе си:

"Бях на 36 и поработих доста за другите, реших, че искам да опитам нещо друго."

Това нещо друго се оказва бутиков хотел за храна и вино в центъра на града. Така той се обединява с приятеля си Джерард Басет, който е сомелиер през 1994 година, за да създаде Hotel du Vin в Уоинчестър, Хемпшир.

За да събере парите, които са му били необходими за бизнеса, младият хотелиер убеждава съпругата си да заложат тяхната къща. Робърт взима назаем 500 000 паунда от приятели и близки, както и 750 000 паунда от банката.

Снимка 413578

Източник: www.thepighotel.com

Заради липсата на средства на Хътсън и приятелят му се налага да запретнат ръкави. Първоначално спят на дивана, за да могат да поемат нощната смяна в хотела.

"Правехме всичко от закуска до сервиране в ресторанта, но първата година бяхме на печалба", спомня си предприемчивият хотелиер.

За да се различат от останалите конкуренти в бранша, двамата съдружници започват да предлагат в Hotel Du Vin мляко и мляно кафе в мини баровете. Макар че сега тези добавки не изглеждат иновативни, преди са били революционни в хотелската индустрия.

Снимка 413579

Източник: www.thepighotel.com

Hotel Du Vin се разраства до 10 обекта и Робин и Джерард продават цялата верига, като казват, че са получили предложение, на което не могат да устоят.

Хътсън става управител на известните Soho House за 4 години. След това през 2008 година основава нов пет звезден хотел в Хемпшир, наречен LimeWood. Първият хотел Pig от другата верига на Робърт - Home Grown Hotels отваря врати през 2011 година. Приятелят му Джерад стои зад дизайна на сградите.

Според специалисти Хътсън дължи успеха си на това, че създава преживявания, които липсват на основния пазар.

Снимка 413571

Източник: Twitter/Robert Hutson