Марката паста за зъби Parodont Active на българската козметичната компания Арома, е заплашена от заличаване. Казусът се породи от подадено искане за заличаване от международна компания, заради опасения за сходство между брандовете Parodont Active и Parodontax. Интересното е, че марката има над 17-годишната история на пазара и силни позиции. За искането на голямата международна компания съобщиха от българската козметична компания.
Пред Money.bg те коментираха, че с оглед естеството на процедурата, могат само да споделят, че са подали отговор на искането с техните аргументи и доказателства.
От Арома заявяват, че ще продължат да се борят за защита на своите права и ще оспорват искането за заличаване на марката Parodont Active, като подчертават, че техният продукт отговаря на всички изисквания за качество и законност в Европейския съюз.
Към момента Parodont Active държи дял от 18%* на родния пазар в категорията специализирана грижа за здравето на венците (Gum protection).
Искането срещу Арома е подадено от собственика на марката Parodontax - Stafford Miler (Ireland) Limited, дъщерно дружество на международната компания Haleon. С искането си Haleon твърди недопустимо сходство между марките Parodont Active и Parodontax, което води до вероятност от объркване сред потребителите и засягане на правата ѝ върху марката Parodontax.
Българската компания Арома е с над 100-годишна история
През последните години компанията непрестанно разширява своето присъствие и увеличава броя на потребителите си. Брандът Parodont Active е един от най-бързо развиващите се в портфолиото на компанията. Той е на пазара повече от 17 години.
Въпреки известното сходство между марките, от Арома казват, че експерти по интелектуална собственост считат, че то се дължи на медицинските термини "пародонт" - анатомична област, и "пародонтоза" - възпаление на венците, общоизвестно заболяване, които не би следвало да бъдат обект на частна собственост или изключителни права. В същото време Арома акцентират, че марката Parodont Active е законно регистрирана и за своята 17-годишна история е била обект на множество проверки и правни процедури в рамките на Европейския съюз, които никога не са установявали нарушения.
"Арома винаги е била пионер в българската козметична индустрия. Марката Parodont Active е резултат от нашите собствени научни изследвания и разработки. Изключително неприятно изненадани сме от искането и твърденията на Haleon. Терминът "пародонтоза" е медицинско понятие, което описва широко разпространено заболяване. Смятаме, че е неправилно една компания да претендира за изключителни права върху подобен термин и да го монополизира. Parodont Active е наша марка с дългогодишна история и безупречна репутация на българския пазар. Уверени сме в качеството на нашите продукти и сме готови да защитим правата си, както и да докажем, че марката Parodont Active е законно регистрирана, изградила е своя собствена идентичност през годините и потребителите у нас имат пълното право да продължат да я използват и занапред" - коментира Димитър Луканов, изпълнителен директор на Арома Козметикс.
*По данни на Nielsen IQ за 2022 г. в категория "специализирана грижа за здравето на венците"(Gum protection).