След тригодишно прекъсване, Ford е готов да отвори отново завода си в Ченай в Индия. Tози път Ford ще се фокусира върху електромобилите, в план за глобално завръщане.
Заводът на Ford в Индия ще отвори отново за износ на електромобили в глобален мащаб. Ford изпрати писмо за намерението си до правителството на Тамил Наду по-рано този месец, очертавайки планове за рестартиране на своя завод в Ченай за износ.
Този ход идва като част от плана на компанията Ford+ за стимулиране на бъдещ растеж и печалби, докато индустрията преминава към ера на електрификация.
Според Кей Харт, президент на Ford International Markets Group, заводът ще "обслужва нови глобални пазари".
Според източник на MoneyControl Ford ще създаде специална поточна линия за електромобили, тъй като "Създаването на бензинови или дизелови автомобили вече няма да бъде печелившо начинание". Това е значителна промяна от фокуса върху превозните средства, задвижвани с газ в страната. По думите му компанията смята, че през 2025 ще е повратната точка за електромобилите в Индия.
След като базата от доставчици бъде установена, Ford ще "започне да произвежда електрически автомобили от своето съоръжение в Ченай, като ги изнася на световните пазари", обясни източникът.
Според специализираното издание Electrek макар да не е потвърдил официално, че заводът в Ченай ще се използва за електромобили, това може да отбележи важен крайъгълен камък за компанията, тъй като тя цели да си осигури позиция в бъдещето на индустрията.
Търсенето на електрически автомобили все още нараства на критични световни пазари като Югоизточна Азия, части от Европа и Южна и Централна Америка. Евтините електромобили от Китай наводняват световните пазари, карайки САЩ, Канада и ЕС да наложат значителни мита върху вноса.
Китайските производители на автомобили като BYD бързо печелят пазарен дял на други световни пазари, като Тайланд, Сингапур, Турция, Бразилия и Мексико.
С достъпни, ефективни електромобили, пускащи се на нови пазари, BYD надмина Nissan и Honda в глобалните продажби на електромобили за първи път през второто тримесечие.
Ford пренасочва фокуса си към по-малки, по-печеливши електромобили, за да отблъсне конкуренцията. Неговият екип в Калифорния,съставен от бивши работници на Tesla, Rivian, Lucid и Apple, разработва своя евтин вариант. Подобно на BYD, Ford изглежда се взира в задгранично производство, за да стимулира растежа.