На специално събитие в София от "Лидл България" обавиха трансформацията на най-голямата си социално отговорна инициатива в безвъзмездна подкрепа на различни граждански организации. "Ти и Lidl за по-добър живот" е мотото на кампанията, която идва след проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации, както и допитване до институции и медии относно актуалните национални приоритети и предизвикателства.

Целта е програмата е подкрепа на гражданския сектор в цялата страна чрез финансирането на социално значими граждански проекти.

Снимка 624322

Източник: "Лидл България"

Нови области на финансиране, увеличен бюджет и възможност на неформални младежки групи да кандидатстват за подкрепа е новото в програмата. Образованието става задължителен елемент в проектите, а специална онлайн платформа улеснява кандидатстването.

Тази година програмата ще бъде отворена за кандидатстване от 18 септември до 28 октомври. В надпреварата могат да участват, както и досега, неправителствени организации: сдружения, фондации, организации с нестопанска цел, читалища и училищни настоятелства.

Защо поскъпват храните в България? Обяснението на Lidl

Защо поскъпват храните в България? Обяснението на Lidl

Търговската верига даде примери за цени на стоки у нас и в Германия

За първи път през 2023 година Lidl ще подкрепи проекти и на младежи под 18-годишна възраст. Целта е гласът на младото поколение да бъде чут, да се даде стимул и шанс на младите хора да окажат положително влияние върху общностите, в които израстват, уточняват от българското дружество.

Максималният размер за подкрепа на един проект ще се увеличи (досега беше до 10 000 лв.). Набирането на средства във фонда за финансиране на програмата е планирано от 18 септември до 18 октомври - тогава "Лидл България" ще отдели по 5 стотинки за всеки касов бон в магазините на веригата (в досегашните издания на инициативата компанията отчисляваше по 3 стотинки на покупка).

Специална нова категория под името #BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти-България.

Снимка 624323

Източник: "Лидл България"

"Искам да поздравя "Лидл България" за иновациите в програмата. Изключително много се радвам на усилията ви, в това число и за включването на медиите, за да се реабилитира изключително градивната роля на гражданския сектор. Също така приобщаването на младежите в програмата е още една стъпка за преодоляване на неравенствата в нашето общество", заяви Иванка Шалапатова - министър на труда и социалната политика.

Традиционно "Лидл България" ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване на околната среда - #BeGreen, както идеи, свързани с култура и историческо наследство - #BeLocal.

"За пет издания "Ти и Lidl за по-добър живот" доказа, че бизнесът и гражданският сектор могат не само да работят ръка за ръка, но и да постигат истинска промяна в начина на живот на хората. Именно в желанието да синхронизираме усилията си в областта на устойчивото развитие с актуалните нужди на гражданския сектор, както и за да бъдем още по-ефективни в подкрепата си, ние правим тази трансформация", коментира Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на Лидл България.

Нова е и областта #BeActive за инициативи, свързани с активния начин на живот. По този приоритет подкрепа могат да получат проекти, насочени към запазване на здравето чрез избор на здравословни храни и балансирана двигателна активност.

В тази категория ще бъдат приемани и идеи за образователни и преки действия, насочени към повишаване на гражданската активност и включване на гражданите в решаване на местни проблеми.

Не, Lidl не маха месото от рафтовете си, но "зелената" промяна е в ход

Не, Lidl не маха месото от рафтовете си, но "зелената" промяна е в ход

Веригата увеличава дела на храните с растителен произход, остава въпросът дали те са алтернатива, или само частичен заместител