Изглежда, че растежът на магазина за приложения на Apple AppStore се забавя през 2019 г., което може да е лош знак за фокуса на компанията върху разрастване на бизнеса с услуги, за да се компенсират по-слабите продажби на iPhone, пише CNBC.
И въпреки че Apple през последните няколко години е свързвана с услугите, много от вниманието се насочва към бизнеса с носими устройства, който включва AirPods, Apple Watch и слушалките Beats.
AirPods обаче привлякоха най-много внимание. Apple представи две нови техни версии през 2019 г.: актуализация на "основния" модел с подобрен живот на батерията и опция за безжично зареждане, както и модела Pro, който е с друг дизайн и с възможност за заглушаване на страничния шум.
Освен iPhone, АirPods станаха хит на компанията по време на предколедния сезон. Не трябва да се забравя и линията часовници Apple Watch, която е също успешна.
"Сегментът с носими устройства вероятно ще премине 10 млрд. долара приходи за последното тримесечие", пишат анализаторите от Citi в края на декември. "Да, ние сме съгласни с това, че услугите на Apple ще продължат да нарастват и да бъдат печеливши, но далеч не трябва да се пренебрегват носимите устойства".
Именно оптимизмът около този тип джаджи на Apple e помогнал за високите постижения на компанията през новата година. Акциите ѝ за първи път бяха достигнали стойност от над 300 долара и много анализатори предвиждат добри резултати за организацията.
Ако приемем, че прогнозата на Citi за 10-те милиарда долара за тримесечието по време на празниците е вярна, Apple може да отчете около 27 млрд. долара от продажба на носимите си устройства и аксесоари за цялата календарна 2019-а година. Това ще стане ясно на 28-и януари, когато компанията представи финансовите си резултати.
Стратегията на Аpple за носимите устойства е много подобна на тази, която e и при услугите. Въпреки че продажбите на iPhone вече не растат, все още има около 1 милиард от тях в цял свят. Съответно това са много възможности да бъдат спечелени повече пари от потребителите, като им се продаде аксесоар за тяхното устройство, което отново говори за потенциалния успех пред бизнеса с носими устройства на компанията.
Този план ще работи само ако аксесоарите на Apple са достатъчно добри, за да оправдаят изразходването на 159 долара (което е началната цена за AirPods) или повече от 1000 долара за iPhone. И компанията постигна това с AirPods.
Apple с право е спечелила репутация на организация, която произвежда отлични хардуерни продукти и такава, която не е толкова успешна, когато става дума за софтуер и други услуги. Новата им група от абонаментни услуги като Apple News +, Apple TV + и Apple Arcade са със сравнително слабо начало в сравнение с устройствата, излезли през същия период.
От друга страна, AirPods и Аpple Watch се радват на огромни успехи и чрез тях може да се постигне по-добро задържане на потребителите в екосистемата на компанията, отколкото чрез дигиталните им услуги. И въпреки че технически може да използвате AirPods с телефон Android, най-добро изживяване получавате чрез iPhone, което увеличава шансовете хората да продължат дa сменят своите устройства с нови. И ако пред последните две години услугите са били основна тема за компанията, очаквайте тази година носимите устройства да променят това.