Volkswagen се цели в най-големия пазар на автомобили с грандиозни планове. Европейският производител иска да пусне десетки нови коли на китайския пазар, включително няколко електрически модела до 2030 г. като част от амбициозен план за завладяване на по-голям дял от най-големия автомобилен пазар в света, пише Quartz.

Германският автомобилен производител планира да добави към портфолиото си 16 нови модела до 2030 г., включително пет нови електрически превозни средства, които ще дойдат на китайския пазар до 2027 г.

Дванадесет нови коли с двигатели с вътрешно горене и шест хибридни модела също ще дебютират до края на 2027 г. според Volkswagen.

Поне четири електромобила ще бъдат изградени в Китай. До края на годината компанията планира да разшири екипа си за изследвания и развитие в провинция Анхуей до 3 000 дуи работна сила. Компанията очаква да завърши проектирането на платформата до 2026 г.

Спад в продажбите на електромобили Volkswagen. Европейците се връщат към бензина

Спад в продажбите на електромобили Volkswagen. Европейците се връщат към бензина

Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене се увеличиха с 4% до 1,97 милиона броя през първите три месеца на годината

Първият нов модел, който ще излезе на пазара, ще бъде ID. UNYX, кросоувър SUV, оборудван с 3D аватар. Очаква се производството нму да започне в Китай по-късно тази година.

Volkswagen поддържа и отношенията си с местни производители на автомобили, като Xpeng, Thundersoft и Horizon Robotics. Xpeng и Volkswagen планират да пуснат два нови автомобила от среден клас до 2026 г. Работниците в съвместното предприятие на Horizon и Volkswagen ще работят върху автономно шофиране и информационно-развлекателни системи.

"Въвеждаме нова ера на мобилност в Китай, заедно с нашите китайски партньори", заявява главният изпълнителен директор на Volkswagen Томас Шефер в изявление.

Всъщност Volkswagen има стратегия, позната като "в Китай, за Китай", която дава приоритет на ускоряването на разработването на модели и обслужването на китайски клиенти, свикнали с високотехнологични функции.

Но нещата на китайския пазар се развиват твърде бързо. В края на 2022 г. местната компания електрически автомобили BYD грабна титлата на най-продаваната автомобилна марка в Китай от Volkswagen. Миналата година делът на германския автомобилен производител на пазара падна до 14,5% от 19,3% през 2020 г., заради по-малкото продажби на автомобили, задвижвани с газ.

Сега Volkswagen иска да увеличи пазарния си дял до 15%. Това води до продажба на около 4 милиона автомобила в Китай всяка година до 2030 г. спрямо 3,07 милиона през 2023 г., според компанията.

Производител №1 на автомобили в Китай ще съкрати хиляди служители в съвместните предприятия с GM и Volkswagen

Производител №1 на автомобили в Китай ще съкрати хиляди служители в съвместните предприятия с GM и Volkswagen

Подобен вид съкращения от държавни компании в Китай са изключително редки

Volkswagen е продал 693 600 автомобила в Китай през първите три месеца на годината. Това е 7,6% увеличение в сравнение с 644 500 единици, продадени година по-рано.

Има и нещо друго, което трябва да притеснява европейския производител. Китайският автомобилен пазар е въвлечен в ценова война започната от BYD, която многократно пускаше по-евтини коли и намаляваше цените на електромобилите през последните месеци. Конкуренцията направи свои промоции или добави още стимули.

Надпреварата между компаниите няма да затихне. "Очакваме през следващите години, особено следващите две години, тази ценова война да продължи", заяви Ралф Брандщатер, член на управителния съвет на Volkswagen и ръководител на китайското подразделение.