Концернът Fiat Chrysler Automobiles отхвърли предложението за сливане с групата PSA, която вече контролира Peugeot, Citroen, DS и Opel-Vauxhall. Нарастващото присъствие на конкурентния европейски пазар не е част от плановете на концерна FCA, който, напротив, се опитва да намали зависимостта на компанията от продажбите в Стария свят.

Въпреки това, според изпълнителния директор Майк Манли, компанията не изключва други сделки, които са потенциално полезни за потребителите и акционерите. 

След като придоби Opel, PSA се оглежда за нови сделки

След като придоби Opel, PSA се оглежда за нови сделки

Един от кандидатите е Fiat-Chrysler

Слуховете за възможно сливане на FCA с френския концерн са от доста време. Още през 2016 г. бившият изпълнителен директор на FCA покойният Серджо Маркионе, заяви, че не вижда значителни предимства от подобна сделка, пише Auto Motor und Sport. 

Французите предложиха над половин милиард евро, за да осигурят потенциалното сливане. Тази информация осигури скок на акциите на PSA с 5,2%. Ценните книжа на FCA скочиха почти два пъти през седмицата. 

Всъщност концерните си сътрудничат в продължение на 40 години чрез смесеното предприятие за производство на лекотоварни превозни средства. А през февруари тази година партньорството беше удължено до 2023 година. Разговорите за по-близко сближаване бяха възобновени миналата седмица след изявлението на Робер Пежо.

Fiat е "отворена" към сделка, но не планира продажбата на Maserati

Fiat е "отворена" към сделка, но не планира продажбата на Maserati

Това обяви главният изпълнителен директор на компанията

Един от основните акционери на PSA отбеляза, че семейство Пежо няма да пропусне сделка, която може да донесе успех, подобен на придобиването на Opel. И всичко това на фона на изявленията на генералния директор на PSA Карлос Таварес в полза на обединяването с JLR или General Motors. 

Сделката за преминаване на марката Opel и нейния британски клон Vauxhall под крилото на втория по големина европейски производител бе финализирана през март 2017 г. През 2018 г. подразделението Opel-Vauxhall стана печелившо за първи път от 19 години. 

В случая със сливането на PSA и FCA общият обем на продажбите ще бъде около девет милиона автомобила годишно. Това ще позволи на партньорите да надминат GM и да станат четвърти в света след такива гиганти като Volkswagen, Toyota и алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Но може да се отбележи, че сега такава сделка е по-необходима на PSA. Французите се завръщат на североамериканския пазар, където имат нужда от развита дилърска мрежа. Alfa Romeo и FIAT постигнаха първите си продажби, благодарение на дилърската мрежа на Chrysler, и този опит е може би дори по-ценен от печалбите на марките Jeep и Ram.