165 млрд. долара харчат американците за бързи закуски всяка година. Това показват изчисления на National Resources Defense Council за безсмислените харчове на потребителите в САЩ. Не случайно й казват junk food - тя просто не е полезна. Изкушението от картофките и хамбургера обаче остава неустоимо - всяка година американецът оставя по средно 529 долара във веригите ресторанти за бързо хранене.

На второ място според проучването, което е публикувано на финансовият сайт vestifinance.ru, е неизползваната електроенергия. Всяка година в САЩ се плащат 443 млрд. долара за електроенергия. Според учени, една трета от тези разходи, или около 146 млрд. долара, са напълно безсмислени - телевизорът, включен само за фон, лампата в стаята, в която няма никой.

Сред общо 12-те примера за парите, които американците хвърлят на вятъра, са още:

76 млрд. долара за безалкохолни напитки

Каквото и да твърдят рекламите, жаждата се утолява най-успешно с чаша вода. Въпреки това, американският пазар на газирани безалкохолни напитки достига внушителните $76 млрд., според данни на Beverage Digest. После пък следват разходи за хапчета за отслабване...

69 млрд. долара за за хазарт

Годишните приходи на казината в САЩ превишават 125 млрд. долара, така че може теоретично да се спомене именно тази сума като безсмислен разход. Като се сметнат и печалбите обаче, по-справедлива оценка е 69 млрд. долара.

49 млрд. долара за лихви по кредитни карти

Един плюс от глобалната криза е, че ограничи кредитния пазар преди той да отбележи опасен бум. Да вземеш заем в много случаи е добра идея, в други е дори неизбежно. В повечето случаи обаче просто забравяме, че това са пари, които трябва да връщаме - и то срещу лихва. Според агенция Gallup, средностатистическият американец дължи на банката си около 2 200 долара по кредитните си карти към края на всеки месец. Имайки предвид, че средните лихви по кредитните карти се движат около 12,75%, а притежателите им са 174 млн. души, годишната сума, плащана за лихви по кредитните карти, достига 49 млрд. долара.

50 млрд. долара за алкохол

Ценителите на алкохолните напитки рядко слушат лекарите относно вредите от редовното посръбване. Може би пък ще се заслушат във финансистите?

44 млрд. долара на ден за тютюневи изделия

Може и да си обясним желанието да подсладиш живота си с един шоколад от време на време, но за непушачите остава загадка защо някои хора хвърлят толкова пари за цигари. Всеки ден за тютюневи изделия в САЩ се харчат почти половин милиард долара. Голяма част от нюйоркчани, пристрастени към никотина, отделят до една четвърт от заплатата си за вредното удоволствие.

30-60 млрд. долара за лотарийни билети

Няма нищо лошо в мечтата за бързо забогатяване, но шансът да спечелиш от тотото е пренебрежим - с каквато и гениална система да мислите, че разполагате. Всяка година американците плащат между 30 и 60 млрд. долара с надеждата да ударят джакпота. Ясно е, че на повечето от тях им остава само това - голата надежда.

29 млрд. долара за бонбони и сладкиши

Америка може и да е прочута с щедрите талии, но проблемът с наднорменото тегло вече засяга сериозно и други държави, включително България. Всяка година янките харчат близо 30 млрд. долара за сладкиши, а 60% от общата сума отива за шоколадови изделия.

12 млрд. долара за пътни глоби

Според американската Национална асоциация на автомобилистите, шофьорите в САЩ всяка година плащат пътни глоби в размер на между 7,5 и 15 млрд. долара. Замислете се за това, преди да натиснете педала на газта!

7 млрд. долара комисиони за теглене от банкомати

Няма нищо изненадващо в това, че ти се налага да ползваш пари в брой. Дори и в САЩ, където безналичните плащания са по-скоро правило, отколкото изключение, не можеш да минеш без добрите стари банкноти. Рядко обаче мислим как се натрупват сумите, които плащаме като комисиони при тези операции. Само за една година тегленето в брой струва на американците 7 млрд. долара.

6 млрд. долара за неизползвани сертификати за подаръци

Сертификатите за подаръци, които до скоро бяха неизвестни у нас, набират популярност с всяка изминала година. Но дали наистина те са чак толкова удачен начин да отбием номера по коледните празници? Според статистиката, всяка година американците дават 6 млрд. долара за сертификати, които така и не се използват. За периода от 2005 до 2011 година сумата възлиза на стряскащите 41 млрд. долара, изчислява организацията TowerGroup.