Въпреки честите оплаквания и притеснения за невижданото от години намаление в цените на петрола, едва ли много индустриални компании ще ликуват за спада на цената под 50 долара за барел повече от най-големите производители на гуми в света.

За фирми като Bridgestone Corp., Michelin & Cie., Goodyear Tire & Rubber Co., Continental AG и Pirelli & C. SpA по-ниските цени на енергийните суровини не само означават по-евтин синтетичен каучук, но и повишено търсене, тъй като шофьорите карат повече, предаде Bloomberg.

Акциите на петте най-големи производители на гуми се съживиха, след като цените на петрола започнаха да се понижават. Най-големият производител на гуми в САЩ например Goodyear отбеляза ръст на акциите си от 25% през миналата година.

Брутният марж на индустрията се повиши до 27,5 на сто през първото тримесечие на годината. Това е най-високият ръст от поне 15 години.

По-ниските цени на петрола имат и друг косвен ефект - по-евтините бензин и дизел означават, че автомобилистите карат по-често и до по-далечни дестинации.

През май шофьорите в САЩ са пропътували над 442 млрд. км, което е рекордно ниво и надминава пика през август 2008 г. - точно преди глобалната финансова криза.