Световното производство изостава през тази година на фона на забавянето на глобалната икономика. Възстановяването може да е съвсем близо, но то ще стане факт само ако са налице правилните условия за това.

В САЩ производственият сектор се представя слабо през 2019 година в резултат на негативния ефект от търговската война с Китай. В световен мащаб нещата не изглеждат много по-добре, а свитите продажби на автомобили добавят допълнителен натиск върху глобалния пазар.

"Спадът на световния автомобилен пазар от средата на 2018 година насам е ключов фактор зад намалената активност в производството. Освен това ситуацията в автоиндустрията се оказа по-лоша от очакваното", коментира главният икономист на Fitch Брайън Култън, цитиран от CNN Business.

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Анализ на The Wall Street Journal

Преди началото на декември от агенцията отчитат, че секторът ще изпрати 2019 година с 3,1 милиона броя по-малко продажби или с около 4% в сравнение с предходната година.Това би бил най-големият спад от 2008 година насам. Общо на световния пазар от Fitch прогнозират, че продажбите ще бъдат 77,5 милиона.

Намалялото търсене в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, е в рамките на 11% през тази година. До голяма степен причина за това е решението на Пекин да намали субсидиите за покупка на електномобили.

"Нямаме много основателни причини да очакваме възстановяване на продажбите на коли през 2020 година, дори ако тези в Китай отчетат увеличение от около 1%", смята Култън.

Европейският регион с най-много заети в индустрията е на 300 км от България

Европейският регион с най-много заети в индустрията е на 300 км от България

Почти половината активно население в него работи в този сектор

"Това означава, че автомобилният пазар ще продължи да упражнява натиск върху световното производство и конкретно върху икономиките, които са силно зависими от него, като Германия", допълва експертът.

И докато най-голямата европейска икономика е на ръба на рецесията, автомобилните производители там показват сигнали на свиване на производството си. През тази седмица Audi обяви, че ще съкрати 9500 работни места или 10% от целия си персонал.

Audi съкращава 9 500 работни места

Audi съкращава 9 500 работни места

Производителят от Инголщат иска да увеличи печалбата с €6 милиарда до 2029