Световното производство изостава през тази година на фона на забавянето на глобалната икономика. Възстановяването може да е съвсем близо, но то ще стане факт само ако са налице правилните условия за това.
В САЩ производственият сектор се представя слабо през 2019 година в резултат на негативния ефект от търговската война с Китай. В световен мащаб нещата не изглеждат много по-добре, а свитите продажби на автомобили добавят допълнителен натиск върху глобалния пазар.
"Спадът на световния автомобилен пазар от средата на 2018 година насам е ключов фактор зад намалената активност в производството. Освен това ситуацията в автоиндустрията се оказа по-лоша от очакваното", коментира главният икономист на Fitch Брайън Култън, цитиран от CNN Business.
Преди началото на декември от агенцията отчитат, че секторът ще изпрати 2019 година с 3,1 милиона броя по-малко продажби или с около 4% в сравнение с предходната година.Това би бил най-големият спад от 2008 година насам. Общо на световния пазар от Fitch прогнозират, че продажбите ще бъдат 77,5 милиона.
Намалялото търсене в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, е в рамките на 11% през тази година. До голяма степен причина за това е решението на Пекин да намали субсидиите за покупка на електномобили.
"Нямаме много основателни причини да очакваме възстановяване на продажбите на коли през 2020 година, дори ако тези в Китай отчетат увеличение от около 1%", смята Култън.
"Това означава, че автомобилният пазар ще продължи да упражнява натиск върху световното производство и конкретно върху икономиките, които са силно зависими от него, като Германия", допълва експертът.
И докато най-голямата европейска икономика е на ръба на рецесията, автомобилните производители там показват сигнали на свиване на производството си. През тази седмица Audi обяви, че ще съкрати 9500 работни места или 10% от целия си персонал.