През 2010 г. жалбите в българския Европейски потребителски център се увеличават с около 50 на сто, а като цяло за всички европейски центрове нарастването е с 16 на сто спрямо предходната година, съобщи Игнат Арсенов, директор на центъра. Той е част от мрежа от подобни организации в защита на потребителите на територията на ЕС, Исландия и Норвегия.

Услугите на центровете са безплатни, а дейността им се съфинансира от Европейската комисия и от националните органи за защита на потребителите.

Общо в ЕС броят на разгледаните случаи по оплаквания на граждани за миналата година са били 71 000, а в България - над 800.

От всички оплаквания в българския център миналата година са доминирали свързаните с транспортните услуги. Спрямо средноевропейското равнище българите се оплакват повече от покупки чрез Интернет. В европейски мащаб транспортните жалби са над една трета от всички оплаквания на потребители, като 60 на сто от тях са за въздушния транспорт. На второ място са жалбите от некачествени почивки, следвани от недоволства от ресторанти и хотели.