Още със стартирането на работата по централизирана бонус-малус система, посоката да се стъпи основно на нарушенията на водачите, а не на тяхната щетимост беше погрешна, коментира Коста Чолаков, председател на УС и главен изпълнителен директор на ДЗИ в студиото на Money.bg.

"На нас като застрахователен пазар ролята ни не е да наказваме втори път водачите за нарушенията, които са направили, а по-скоро (...) да съдим за тяхната щедимост и да начисляваме правилна премия (...) съобразно щедимостта, която тези водачи имат.", посочи той.

"Бонус-малус" идва: Какво ще се промени за шофьорите

"Бонус-малус" идва: Какво ще се промени за шофьорите

Опитвахме се със застрахователни средства да решим незастрахователен проблем, призна зам.-председателят на КФН Владимир Савов

Друг важен аспект, който той спомена, е напредъкът на технологиите в последните години. Те позволяват чрез изкуствен интелект да се "измерва поведението на един водач индивидуално и ценообразуването (и тарифирането) по гражданска отговорност в много пазари вече е абсолютно индивидуално."

Чолаков спомена и секторите, в които се отчита осезаемо нарастване на броя на застраховките. За миналата година двуцифрен ръст от порядъка на 11-12% секторът отбелязва в животозастраховането.

Снимка 664995

Източник: money.bg

По думите му двигател на тази тенденция са две основни линии бизнес. Първо, това са застраховките живот, свързани с инвестиционните фондове, които за последните няколко години бележат много сериозен ръст покрай нисколихвената среда, която е особено благоприятна за тях като алтернатива за потребителя.

Един различен "бонус-малус" при автомобилните застраховки

Един различен "бонус-малус" при автомобилните застраховки

Правителството предлага бизнес дерегулация на системата "бонус-малус"

Друга важна линия бизнес, в която се наблюдава двуцифрен ръст в последните години, са здравните застраховки. "Много добре знаете състоянието на здравната ни система и всички работодатели търсят алтернатива за своите служители", отбеляза г-н Чолаков.

Той допълни, че здравната застраховка е много работеща и реална алтернатива на здравното осигуряване и на всички услуги, изискващи някакъв вид доплащане: "Във всяко маркетингово проучване, което правим сред служители на различни наши клиенти, (...) на първо място като нещо, което биха искали да им осигури работодателят, посочват здравната застраховка".

Целия разговор гледайте във видеото!