Първият ден на ново работно място безспорно е стресово изживяване за повечето хора, които са мотивирани да покажат потенциала си. Добрите работодатели полагат много усилия, за да накарат всеки нов член на екипа да усети духа, подкрепата и ценностите на компанията, за да се адаптира по-лесно към новата среда.

Днес разговаряме с Ибо Атипов, ръководител направление "Стоки/Позициониране на стоки" в най-голямата търговска верига у нас - Kaufland България. Той оглавява два отдела в компанията, които следят най-модерните тенденции в света на ритейла и планират излагането на стоките в хипермаркетите, за да отговорят най-добре на потребителските очаквания.

Той е част от екипа на компанията повече от 5 години, а ние го провокирахме с въпроса дали помни кое е първото нещо, което е научил в Kaufland. "Който не става по-добър, престава да бъде добър. Това беше слоганът, който прочетох във фоайето на Kaufland. Фразата силно се запечата в съзнанието ми и вярвам в нея и до днес, защото тя е отражение на лидерското поведение на компанията ни."

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Ибо вярва, че към всеки настоящ или бъдещ колега трябва да прилага индивидуален подход. "Аз съм търговец по природа и за всеки потенциален талант използвам различни инструменти, с които да му продам идеята да бъде част от моя екип. Този подход прилагам и когато мотивирам екипа си. Мога да кажа, че именно страстта, която влагам аз в работата си, я предавам и на тях и заедно постигаме на 100% поставените ни задачи", споделя г-н Атипов.

Логично, следващата стъпка след добре свършената работа е отпразнуването на успеха. "Всеки един успех се празнува с целия екип, като се съобразяваме с ангажиментите и натовареността на колегите. Целта е всички заедно да се докоснем до победата, която заедно сме извоювали".

Безгрешни хора няма, това важи и за мениджърите. Затова в един екип е важно лидерът да се вслушва в съветите на колегите А най-ценният съвет, който той е получил от хората си, е да бъде себе си и да отстоява това, което за него е правилно.

Според Ибо съвременният лидер трябва да притежава съвкупност от качества и съответно да ги използва навреме. Най-ценните сред тях са целенасоченост, увереност, комуникативност, почтеност, отговорност и да успява да мотивира екипа си. Признава, че като мениджър ежедневно се сблъсква с различни предизвикателства. "Бизнесът, в който работим, е изключително динамичен и се променя ежечасно. Всеки ден е едно ново предизвикателство и изпитание на уменията и знанията ни, но това държи любопитството ни будно и ни кара да ставаме все по-добри", казва за финал г-н Атипов.