Американският автомобилен гигант Ford започна производство на новия си SUV EcoSport във фабриката в румънския град Крайова. Компанията инвестира 200 милиона евро в производствената линия, а заводът отваря 1700 нови работни места.
Ford завърши производството на модела B-Max в Крайова и започна това на EcoSport в същата фабрика. Промяната се дължи на развитието на пазара и динамиката в сегмент B (малките автомобили), тъй като все повече клиенти предпочитат SUV и кросоувъри за сметка на многоцелеви превозни средства (MPVs), които включват B-Max.
Източник: Ford
"EcoSport е още един пример за начина, по който Ford развива бизнесa според силните ни страни - включително SUV-та от световна класа", заяви Стивън Армстронг, президент на Ford за Европа, Близкия изток и Африка.
"С нарастването на търсенето на EcoSport и компактните SUV като цяло сега е подходящият момент да локализираме производството в Европа, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти", посочи Армстронг.
Произведените в Крайова автомобили ще се продават в Европа, с изключение на Русия. Заводът ще доставя модела на 56 пазара на 4 континента. Той ще продължи да произвежда и еднолитровия EcoBoost двигател на Ford.
В момента EcoSport се произвежда във фабриката на Ford в индийския град Ченай. Заводът в Ченай ще продължи да прави EcoSport и да го продава на индийския и други пазари.
Източник: Ford
До края на годината компанията ще отвори още 1700 работни места в Крайова, с което броят на заетите във фабриката достига 3900 души. Общата инвестиция на Ford в румънския им завод, който компанията купи през 2008 г., вече надхвърля 1 милиард евро.
Общите продажби на SUV на 20-те традиционни европейски пазара на Ford се увеличиха с 27% през миналата година и се равняват на повече от 1/4 от новите регистрации на леки пътнически автомобили.
Партньорството с държавата
"Чуждестранните инвестиции укрепват румънската столица, както видяхме тук. В Крайова имаме един много добър пример за индустриална екосистема, състояща се от десетки румънски компании, разработени около Ford", заяви румънският президент Клаус Йоханис по време на откриването на новата производствена линия в Крайова.
През септември румънското правителство обеща на Ford, че ще завърши изграждането на магистрала Питещ-Сибиу до края на 2020 г. Премиерът Михай Тудосе заяви, че пътната връзка между Питещ и Крайова също е приоритетна.
Източник: Ford
Пътните връзки, които ще предлагат по-лесен достъп до западните пазари, са поискани от няколко години от румънския автопроизводител Dacia, който е част от френската група Renault-Nissan.
През август 2016 г. румънските власти и Ford се разбраха да удължат до 2025 г. крайния срок, през който фабриката в Крайова трябва да изпълни целта за обем на продукцията, заложена в приватизационния договор. В замяна на удължаването на срока, властите поискаха от компанията да инвестира още 130 млн. евро в страната до 2019 г.
Worv
на 18.11.2017 в 19:39:14 #4А в най-послушния пудел на САЩ на балканите САЩ какво ще произвеждат. Нищо, за нас спиране на енергиините проекти и девършване на плана Ран-Ът. Честити
американеца
на 17.10.2017 в 10:23:52 #3Тук има ли някой представа какви безмислици се пишат. Как може Форд (Ford) да произвежда Джип ( Jeep) който е от семейството на Крайслер( Fiat-Chrysler). Това са 2 различни марки автомобили. Все едно BMW да произведе Кадилак. Кросoвър или SUV или каквото искате го наричайте , но моля ви ограмотете се.
venelin-karadzhov
на 14.10.2017 в 10:14:59 #2FORD автомобил ли е ?.ТОВА е СЪВРЕМЕННА КАРУЦА.ЛАГЕРНИК.
maria-nikolaeva
на 13.10.2017 в 18:08:29 #1ВЕЧЕ НЯМАМ ЖЕЛАНИЕ ДА СИ КУПИМЕ ФОРД.ДА СИ ГО КУПУВАТ МАМАЛИГАРИТЕ,ТАКА И ТАКА ЩЕ ГО ПРАВЯТ!